Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Reizen....Met van alles om je heen

Mr. Brand
14 jaar geleden

Hallo beste dromers,

Ik heb een verhaal en dat probeer ik zo duidelijk mogelijk te vertellen. Aangezien altijd hetzelfde terugkomt, maar niet in een vast patroon zal ik zoveel mogelijk proberen te beschrijven wat ik mee maak in mijn droom.

Ik droom altijd over een reis die ik moet maken. Deze begint nooit. Hij is altijd al bezig. Ik reis dan met de trein of met de auto. Als ik met de trein ga is dat 's nachts en word ik altijd in elkaar geslagen of bedreigt. Wanneer ik diegene terug wil slaan, gaat dat in slowmotion en lukt het dus niet om diegene hetzelfde terug te doen.
Wanneer ik met de auto ga, of soms per motor, maak ik altijd ongelukken. Alhoewel ik in het echte leven niet kan autorijden, lukt het mij daar goed. Toch rijdt ik dan te snel en bots ik ergens tegenaan. Onderweg probeer ik thuis te komen. Dan weer met de fiets. Ik heb altijd de weg goed gepland, maar ik rijd toch verkeerd, van noord-brabant tot limburg, terwijl ik in Noord-Holland moet zijn.
Tijdens mijn reis kan ik kiezen of ik door een donker bos ga of niet. Ik weet dat ik het eng vind, maar toch doe ik het. Ik probeer daar zo snel mogelijk doorheen te fietsen, maar ik val dan altijd van mijn fiets af. Ik wordt dan aangevallen door katachtige, zombie achtige wezens. Wat hier na komt weet ik niet.
In mijn dromen kom ik altijd in het kasteel uit mijn stad. Er zit een museum in. In het echt ook, maar in de droom is er ook een bioscoop ingebouwd, waar mijn lievelingsfilm draait.

Dit is het zo'n beetje.

Wat ik me dus afvraag is waarom ik nu al een jaar, bijna elke nacht hetzelfde droom. Wat is de samenhang van deze onderwerpen en wat betekenen ze?

Ik hoop dat iemand iets herkenbaars tegenkomt, want nu begint het toch echt interessant te worden!