Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

het einde van de wereld

Sandrake
14 jaar geleden

Hallo

ik heet Sandra en ik ben 19 jaar oud. Ik droom sinds kort vaak over het einde van de wereld, het zijn dromen die steeds terug komen, vaak hetzelfde maar soms ook een beetje anders, hoe dan ook de wereld vergaat altijd op dezelfde manier namelijk door de zon.In dit soort dromen kan ik meestal voelen (hitte, branding, aanraking...) en er komen altijd veel gevoelens vanpas die mij uitputten(angst verwarring verdriet...).Na de dromen ben ik een paar dagen niet lekker een beetje down zou ik zeggen.Sinds dat die dromen voorkomen ben ik ook angstig en prikkelbaar geworden.
Mijn eerste droom: ik weet niet precies hoe die begon maar ik was alleen thuis, mijn mama was naar het werk en mijn vriend wist ik niet zijn. ik wist dat die dag de wereld ging vergaan dus ik nam mijn hond mee en ik ging opzoek naar mijn vriend, ik had weinig tijd, ik moest mij haasten want het ging direct gebeuren, onderweg begon ik te twijfelen want ik wou bij iedereen zijn die mij dierbaar was (mijn mama en mijn vriend) de rest dat me dierbaar is woont in het buitenland, ik wou ze allebij bij me hebben om samen te "sterven" tijdens de zoektocht naar mijn vriend of naar mijn mama ben ik mijn hond kwijtgeraakt, waar en wanneer wist ik niet maar ik had hem niet meer bij me. Ik was in de gemeente waar ik woon (maar die zag er niet zo uit als die gemeente). De hemel was helder en de zon scheen hard, het was heel warm ik voelde de zon op mijn huid prikkelen,mijn haar voelde warm aan van de zon, het werd heter en heter ik wist dat het zover was en ik keek naar de zon omhoog voor mij in de verte, die was normaal en helder,langzaamaan werd ze oranje geel dan oranje rood en ze kwam precies ietjes dichterbij, in de verte werd de de hemel en de aarde verblindend licht van kleur en dat kwam heel snel richting mij over heel de oppervlakte, er was geen weg om te vluchten dus ik bleef staan ik voelde mij schuldig dat ik zowel mijn vriend als mijn mama niet bij me had en ik hoopte dat die niet veel pijn moesten voelen. Toen het licht bijna bij mij kwam zag alles fel oranje-rood geel wit, en als het licht al bij mij kwam werd het zo oogverblindend dat alles wit zag en ik kreeg een enorm grotte golf van hitte over heel mijn lichaam. toen werd ik wakker
Zulke dromen heb ik geregeld maar soms ontploft de zon en het zijn ongeveel altijd dezelfde kleuren en dezelfde gevoelens
De reden dat ik dit schrijf is omdat ik vannacht een heel rare droom heb gehad die erop trekt maar die eindigt anders die wil ik ook graag vertellen.

Het was nacht en ik was met mijn vriend denk ik, ergens in een vrij groen gebied. ik keek naar de heldere mooie donkerblauwe hemel waar ik een verticale lijn van ongeveel 6 a 7 sterren zag waar er eentje ergens in het midden niet helemaal in die rij stond en ik zei of dacht ''die ster zal binnen de kortste tijd in de rij staan en dat zal het moment zijn wanneer de wereld vergaat" dan was het plots dag en ik was niet meer met mijn vriend maar met mijn mama buiten dicht bij het huis waar wij wonen maar de omgeving was anders ik wist dat ik die sterren heb gezien en ik wist dat de wereld ging vergaan. ik was met mijn mama voor ons huis en ik keek naar de hemel het was zo mooi het was een blauw roze hemel de zon was groot en oranje rood, een stukje verder was de maan,die scheen zo mooi, en ineens zag ik een digitale klok die stond op 23.59.55 en de seconden telden af, stipt om 00.00 keek ik en mijn mama naar de oranje rode zon het was precies avond en richting de zon vloog langzaam de maan en die versnelde en botste op de zon dat een enorme explosie gaf,tijdens die explosie waren er zoveel mooie kleure, ik besefte dat het niet de maan was maar een ander planeet want de maan stond nog op zijn plaats. Na de explosie begon in de verte alles in elkaar te storte,ruiten in gebouwen en huizen die braken en de grond brak ook in de verte ik keek niet goed wat er rondom mij gebeurde want het was zo chaotisch,alles beefde en rammelde, dus ik nam mijn mama mee naar huis en we kropen in de kelder, en daar waren ook kapotte ruiten en overal glas (normaal waren daar geen ruiten dus ik vond het vrij bizar in de droom zelf ) het was er rommelig, er was bijna geen plaats om te schuilen. We zaten daar een kort tijdje en ik hoorde ineens veel gepraat en geroep van ver weg, we gingen naar buiten en alles was anders het was een lege oppervlakte met heel veel mensen en er was verderweg een poort dat moeizaam openging door dat er zoveel mensen voor stonden en uiteindelijk reed er een rode camionette door dus ik ging tussen dat volk naar de camionette en er stapte en man uit en die zei iets maar ik weet niet juist wat maar het kwam eropaan dat de wereld niet is vergaan en dat het in orde komt en die gaf een kaartje of een briefje van 20 euro aan mijn mama. toen werd ik wakker.

Mijn dromen lijken altijd echt en de kleuren zijn zo intensief dat ik het moeilijk vind om te beschrijven en de emoties dat ik in de dromen krijg, ervaar ik als ik wakker word ook maar dat is allemaal alleen als ik zulke dromen heb.
Kan iemand mij zeggen wat die dromen betekenen en waarom ik die zo ervaar en hoe dat het komt dat die terug komen ?

alvast bedankt

groetjes Sandra