Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

enorme angst voor iets 'slechts' op mijn zolder

Vicky777
14 jaar geleden

Hoi,

ik droomde dat ik met mijn (ex)-partner, het loopt niet zo goed, en onze kinderen in de stad was.
Mijn (ex)stiefdochtertje kreeg een klap in haar gezicht van een vreemde. We renden richting de auto en natuurlijk was zij erg ontdaan.
Ze slikte haar gevoelens weg en haar vader (mijn ex-p) zei dat ze op moest schieten en in de auto moest gaan zitten.
Ik zag dat deze psychisch gestoorde man op ons af kwam lopen en ik werd boos. Ik zei dat hij met zijn tengels van mijn kinderen af moest blijven, en riep nog uit het autoraampje dat hij niet het recht heeft om kinderen te slaan.
Mijn ex-p zei daarop dat ik mij niet moest aanstellen en dat het wel meeviel. Ik had hierdoor heel sterk het gevoel dat ik 'weer'eens raar had gedaan en hield verder mijn mond.

We reden naar ons huis. Ik ken het huis niet in het dagelijks leven maar het was echt mijn huis. Een mooi oud-victoriaans herenhuis. Bij binnenkomst voelde ik al dat er iets niet klopte. Het voelde 'eng' daarbinnen. Ik vluchtte weg en ging met mijn moeder shoppen maar ik had geen geld. Ik zag hele mooie schoenen maar deze waren 308000 euro! Ik deed er 1 aan en het voelde heel zacht en heerlijk. Ik wilde hem niet uit doen. Mijn moeder had wel geld voor de 'neppe'versie ervan. Maar die wilde ik niet.
Eenmaal weer thuis, voelde het weer heel vreemd, evil-achtig.
Boven waren we in de keuken heel oude filmpjes aan het draaien van mijn opa.
Ik werd steeds angstiger en ik voelde dat het van zolder kwam. Ik rende de trap op naar de zolder en gooide de deur open.
Daar was het gevoel echt overweldigend. Er hing een pijpje door het dak en door dat pijpje kwam een witgrijze stofmist vallen. Maar dit ging tergend langzaam. Ik wist dat ik voor dat stofbriesje heel bang moest zijn maar ik schreeuwde kom maar! Nu! En toen raastte het het pijpje door en nam het al een vorm aan... ik rende naar beneden en zei dat iedereen het huis uit moest.

Mijn ex-p en de kinderen klommen uit het raam van de eerste verdieping op het dak van de verranda en ik kwam net optijd bij hun.
Na een minuut of 5 keek ik om en zag door het raam, dat mijn familie van vroeger aan de eettafel zaten te eten. En oude buurkinderen etc. Er was eigenlijk niets geen evils aan. Behalve dat ze nog zo jong waren allemaal.

Een kanttekening hierbij is: In real-life gaat het erg slecht tussen mijn partner en ik. Hij kan/kon niet met mijn dochtertje overweg.
Mijn opa was een man die zijn kinderen en vrouw zwaar mishandeld heeft. Ik weet nog dat ik in de droom verbaasd naar het filmpje van mijn familie keek, want mijn opa was daar best aardig.