Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen die waarschuwen/uitkomen

pvb
14 jaar geleden

Hallo iedereen,

Afgelopen nacht 2 dromen gehad, 1 van ong 35 min, andere weet ik niet, kon me zelf zien liggen, uitreding dus, gevlogen, dan veraf, dan dichtbij, gedroomd dat ik van uit de bergen gevlogen kwam(alpen), het graf van mijn oma droog bleef, en dat de rest van de regio blank stond(betuwe) door een doorgebroken dijk, een trein die wegschoof van de treinbaan naar beneden. Daarnaast ook gedroomd over onweer(roodachtige kleur)daarna een rustige zee met een zeilschip met zonsondergang zeg maar en dat ging vloeiend over in een vliegende storm met een vissersschip. Heb ook in het blauwe luchtledige gehangen, leek wel of ik in een achtbaan/lift zat, ging heel snel; met flitsen ver weg, zag ook zwarte schimmen, verderop was een witte rand te zien, wilde er naartoe, lukte niet gelijk, met moeite, zag ver beneden iets wat op aarde leek. ook zag ik schaduwen van mensen o.a. een doedelzalspeler, leek wel of ik door rook/mist heen moest kijken, ook keek ik omlaag naar iemand in een witte lijkkist met koperen hengsels, eerst was hij open, daarna gesloten, leek wel of ik meerdere gezichten van bekenden zag. Vloog over nl en zag dat ons dorp eigenlijk iets als vlissingen was en dat de rest van nl verdwenen was onder water. Mogelijk ook mijn overleden vader/familie gezien. Daarna onrustig geslapen, wakker geworden, en ging mijn nachtlamp uit zijn eigen aan. Uitgedaan de lamp en opgestaan, kom ik beneden, brandt de tafellamp en hoor ik geroep van boven(mijn vrouw) dat 2e x beide nachtlampen zijn gaan branden. Oja, hoorde ook een fluittoon, die ik vaker hoor, zou wijzen op helderhorenheid. klopt dat.

Toch vraag ik me af, wat deze droom betekent in deze combinatie, sommige dingen zijn me wel ergens duidelijk, sommige puzzelstukjes ontbreken er nog.

ps: dat lampen branden, dit komt bij ons vaker voor sinds overlijden van familielid.
Heb vaker uittredingen gehad.
Heb begin vorig jaar met iemand gesproken over het weer zoals ik het had vertelt: klopte helemaal, tot heden.
Heb regelmatig uitspraken over gebeurtenissen gedaan, zijn vaak uitgekomen, korte of wat langere termijn 7 t/m 15 maanden.
groeten pim

Kan iemand deze droom (gedeeltelijk)verklaren, kan iemand als je dit allemaal leest ervan uitgaan dat er een 6e zintuig in bepaalde mate aanwezig is ? wie heeft hier een antwoord op.