Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dolfijnen, meermin, water, werk?

Timmie
13 jaar geleden

Hallo iedereen :) ik zou graag willen weten of iemand een link kan leggen over de dingen die in mijn droom gebeurt. Ik heb de woorden opgezocht maar weet nog niet echt wat ik er nou bij moet denken. Zo ging mijn droom:

Ik werd wakker en ging mijn kranten wijk lopen, eenmaal aangekomen bij het depot waren alle wegen ineens overspoeld met water (alleen de straat).. Toen ging ik in het water liggen en maakte een dolfijn geluid, er kwamen geen dolfijnen en ik vond het raar dat ze niet kwamen. Daarna liep ik de weg terug die ik net fietste.. Ik kwam een drempel tegen met, de drempel was wel 10 meter lang ofzo. Op deze drempel zag ik dolfijnen liggen, ze leken in paniek te zijn geraakt omdat ze op het droge lagen (ik weet niet of ze doodgingen) en ze bewogen heel snel. Toen zag ik een meermin staan die mij ook zag, en het RENDE weg (op de flippers :P ) in iedergeval ik rende dus achter haar aan. Toen stond ze optenduur stil en stond ze bij een groepje vrienden (personen niet gezien) en ik ging achter haar staan en gaf haar een knuffel. ze draaide haar hoofd een kwartslag bij en ik gaf haar een kus op de wang..

Dat was mijn droom. Het leek allemaal zo echt en daarom weet ik nog precies hoe het ging.. ik kan me zelfs nog beelden voor mij halen

Ulioiunette den otter
13 jaar geleden

Hallo Timmie.

Ik ben zelf beroepsdolfijntrainer, aangezien mijn vreemde dromen ben ik al enkele dagen aan het speuren op dit forum.
En toen zag ik jou bericht wat mij ontroerde als dolfijnentrainer.

Dolfijnen ademen door het spuitgat, deze is net boven de meloen op de kop gesitueerd en wordt afgesloten door een krachtige klep die reflectorisch wordt geopend voor het in- en uitademen wanneer een dolfijn boven water komt. Het spuitgat is een geƫvolueerde neus die in de loop van de evolutie van de snuit is verdwenen en is verplaatst boven op de kop van het dier.

Dromen over dolfijnen symboliseerd jou verlangen naar leven in groepsverband.
Aangezien de dolfijnen op een drempel lagen lijkt het dat je verlangen naar het leven in groepsverband verstoort wordt.
Het maken van dolfijnen geluiden weerspiegelt de communicatie in het dagelijks leven.
De behoefte om gehoord te worden is erg van belang volgens jou droom.

Het klinkt misschien vreemd maar de droom is weerspiegeling van realisme dus mocht je vaker dromen over dolfijnengeluiden kun je voor het slapen gaan dolfijnengeluiden nabootsen zo wordt deze behoefte bevredigd en zullen deze niet meer terugkomen in jou dromen.

De zeemeermin symboliseerd behoefte om een te zijn met water, dit kan ook betekenen dat je te weinig water drinkt of een te kort hebt aan vocht in je lichaam. Dit is immers een natuurlijke reactie van de brein naar het menselijk lichaam.

Knuffelen met dieren staat voor te kort aan menselijk aandacht ook dit is en weerspiegeling van realiteit.
Door te knuffelen met dieren probeert het brein een signaal af te geven dat je niet alleen staat in het leven en verlangens heb naar meer aandacht van de natuur.

Na het analyseren van jou droom zou mijn baan perfect voor jou zijn, probeer je grenzen te verleggen en sta open voor veranderingen.

KOM OVER DIE DREMPEL!

Lieve Groet,
Ulioiunette