Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Gevoel dat niet te beschrijven is, wie herkent dit?

Anneboo
13 jaar geleden

Hallo,

Ik ben al erg lang op zoek naar de betekenis van een droom die minstens 1 keer in de week terug komt. Het is uitermate moeilijk te beschrijven, maar ik ga het proberen.

De droom begint met het gevoel dat mijn tong zo dik is dat er geen ruimte meer over is in mijn mond. Hij voelt gelijk zwaar en licht. De rest van mijn lichaam voelt later ook zo. Alles lijkt een beetje vertraagd te gaan. Het voelt niet heel akelig, maar gewoon heel vreemd.
In mijn droom zie ik een zwarte ruimte, zonder wanden. Het is als het heelal, alles is zwart. Ik zie vaak een huisje, als in een prentenboek. Met gordijnen en een bloempje voor het raam. Ook zie ik tractorsporen.

Een tijd terug had ik het hier met mijn schoonzus over en zij herkende alles. Heel vreemd. Dit geeft mij echter wel de hoop dat er iemand is die deze droom kan verklaren en wellicht ook een woord kan geven voor het gevoel dat ik dan heb.

Alvast bedankt!

Anne

irislangkous
13 jaar geleden

heey,
ik heb nooit gedroomd dat mijn tong opgezwollen was en zwaar en licht tegelijk voelde, maar wel iets soortgelijks. vanaf mijn zesde tot mijn tiende had ik ongeveer eens per maand dezelfde droom. Op mijn kamer is een schuine wand, daarachter gaat de warme lucht van de openhaard doorheen richting de schoorsteen. Ik droomde altijd dat ik wakker werd en dat dat deel van mijn kamer in brand stond. Vlak daarna droomde ik dan altijd dat ik bovenaan de trap stond en dat de muren helemaal in brand stonden(links en rechts van onze trap zit een muur). Ik viel dan heel langzama en zweferig naar beneden (vertraagd zoals je zei) maar terwijl ik viel voelde mijn lichaam heel vrij en heel zwaar en op elkaar gedrukt tegelijk(ongeveer wat je bedoeld met die tong?). Als ik dan bijna beneden was viel ik ineens heel hard, en was ik dood. voordat ik die dromen had was ik altijd al bang voor brand. toen ik tien was vertelde ik deze droom een keer aan mijn ouders, en zij vertelde me dat er voor mijn geboorte brand was uitgebroken bij die schuine wand van de schoorsteen. Ik denk dus dat die terugkerende dromen deels voortkomen uit angst voor iets en deels uit iets wat al gebeurd is, of misschien nog moet gebeuren. Misschien kun je familieleden je droom eens vertellen, misschien hebben zei wel iets meegemaakt wat met zo'n huisje te maken heeft.
Als ik de droom zou moeten verklaren zou ik zeggen dat het heelalachtige staat voor eenzaamheid, dat je je alleengelaten voelt. En dat het huisje staat voor iets uit je kindertijd. Heb je ooit zoiets meegemaakt? dat je je alleen gelaten voelde. voorbeeld: je bent met je ouders op vakantie en ze krijgen ruzie. Als kind kan dat veel impact hebben. Als er vervolgens een tractor voorbijrijd, onthoud een kind dat. kinderen zoeken vaak gelijk afleiding bij iets, dus concentreren ze zich op iets anders.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je me nog iets wil vragen kun je altijd mailen, irislenstra@live.nl

groetjes iris,

jacq
10 jaar geleden

wie kan me eens een goede raad geven ??
wat heeft een droom van een betekenis , als die zicht al vele weken blijft herhalen ?
deze droom gaat over verdriet en spijt , en eindigt steeds in geweld dadige wraak actie ,
en toch voel ik haar steeds elke nacht weer terug keren ik voel haar aanwezigheid HET IS ME BESTE VRIENDIN ZE LEEFT nog en hoor haar in me diepste ook een stem die vraagt om hulp ,en dat zij er spijt van heeft op dat moment word ik brut wakker gemaakt baden in het zweet , terwijl ik haar nooit een haar zou krenken , blijft deze droom zich herhalen en gaat verder daar waar ik gestopt ben ,, het is zelf zo erg dat ik haar aanwezigheid voel als ik me slaapkamer op loop ,??