heey,
ik heb nooit gedroomd dat mijn tong opgezwollen was en zwaar en licht tegelijk voelde, maar wel iets soortgelijks. vanaf mijn zesde tot mijn tiende had ik ongeveer eens per maand dezelfde droom. Op mijn kamer is een schuine wand, daarachter gaat de warme lucht van de openhaard doorheen richting de schoorsteen. Ik droomde altijd dat ik wakker werd en dat dat deel van mijn kamer in brand stond. Vlak daarna droomde ik dan altijd dat ik bovenaan de trap stond en dat de muren helemaal in brand stonden(links en rechts van onze trap zit een muur). Ik viel dan heel langzama en zweferig naar beneden (vertraagd zoals je zei) maar terwijl ik viel voelde mijn lichaam heel vrij en heel zwaar en op elkaar gedrukt tegelijk(ongeveer wat je bedoeld met die tong?). Als ik dan bijna beneden was viel ik ineens heel hard, en was ik dood. voordat ik die dromen had was ik altijd al bang voor brand. toen ik tien was vertelde ik deze droom een keer aan mijn ouders, en zij vertelde me dat er voor mijn geboorte brand was uitgebroken bij die schuine wand van de schoorsteen. Ik denk dus dat die terugkerende dromen deels voortkomen uit angst voor iets en deels uit iets wat al gebeurd is, of misschien nog moet gebeuren. Misschien kun je familieleden je droom eens vertellen, misschien hebben zei wel iets meegemaakt wat met zo'n huisje te maken heeft.
Als ik de droom zou moeten verklaren zou ik zeggen dat het heelalachtige staat voor eenzaamheid, dat je je alleengelaten voelt. En dat het huisje staat voor iets uit je kindertijd. Heb je ooit zoiets meegemaakt? dat je je alleen gelaten voelde. voorbeeld: je bent met je ouders op vakantie en ze krijgen ruzie. Als kind kan dat veel impact hebben. Als er vervolgens een tractor voorbijrijd, onthoud een kind dat. kinderen zoeken vaak gelijk afleiding bij iets, dus concentreren ze zich op iets anders.
ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je me nog iets wil vragen kun je altijd mailen, irislenstra@live.nl
groetjes iris,