Ik heb net een droom gehad die ik me zo goed kon herinneren dat ik nieuwsgierig ben geworden naar de betekenis.
Ik zat in een donker bos met nog iemand anders. Ik weet niet meer wie. Ik liep daar een beetje rond, op zoek naar iets. Op een gegeven ogenblik loop ik een heuvel op en degene die me vooruit was gelopen zei: Je moet dadelijk als je vlucht niet over deze berg gaan. Vervolgens gaan we de hoek om bij die heuvel en zien we een groot hert. Het eerste wat ik doe is wegrennen, terug naar waar ik vandaan kwam. Dat was die heuvel dus. Na een paar seconden voelde ik al een soort van hand op mijn schouder. Ik dacht echt van: Dat is gewoon iemand die me gaat helpen. Maar er gebeurde niets. Toen ik me omdraaide keek ik recht tegen de kop van het hert aan. De andere zei : Ik zei toch dat je niet over die berg moet rennen! Dat maakt je langzamer!
Het hert ging weer terug, en ving me nog eens 2x. De laatste keer dacht ik echt dat hij zijn poot door onze rug wilde steken, zodat ik dood was, maar dat viel mee. Wel deed het best pijn. Vervolgens stelde hij vragen. Muziekvragen weliswaar. Ik had er 2 van de 3 goed en hij liet ons gaan. De laatste vraag was wat een syncope was. Ondertussen had ik in paniek mijn ouders opgebeld en die waren gekomen. Ik dacht dat ik van het hert af was, maar daarvoor in de plaats kwamen twee of drie gepantserde ridders met een zwaard die er heeeel eng uitzagen. Ik rende dus naar de auto toe en nog voor de deur goed en wel dicht was reed pap weg, het bos door.
We kwamen bij een dorpje en ik stapte uit. Een vrouw zei dat we voor de moeite een hotdog kregen bij het kraampje, maar ik wilde niet. In plaats daarvan verstopte ik mezelf op de wc, en dat bleek slim te zijn want er kwam een heel gevecht. Ik ging op zoek naar wapens, en vervolgens vernietigde ik die, waaronder een pen. Toen stapte ik naar buiten en ik vluchtte, maar ik werd achternagezeten door een best wel snelle en gemene jongen. Ik vluchtte een gebouw in, waar ik een vloek uitsprak. Maar de jongen was snel en hij sprak meteen een tegenvloek uit waardoor ik de kamer meteen moest verlaten en er niet meer terug in mocht komen omdat ik anders zelf ook vervloekt werd. Er waren maar drie uitwegen: De ramen. Op één raam stond 100%, dat was een grote. Op de andere twee stond 80%. De jongen ging naar die ramen, maar ik pakte een stoel en sloopte het grote raam. Vervolgens kwamen er 5 klimrekken die je achter mekaar in kon klappen, van die dingen die je ook vroeger in de gymzalen had hangen, en het enige wat ik kon doen is over/door die klimrekken heen naar het raam. Maar ik ben niet zo lenig en de jongen was dus sneller, en toen hij boven was zorgde hij ervoor dat het vrijwel onmogelijk was om door dat raam te klimmen. En dat was het einde van de droom.
Ik heb geen idee waar de droom over gaat, en het hert was echt heel belangrijk. Het eerste wat ik dacht toen ik wakker werd was ook: "Hert". Ik zou het echt heel fijn vinden om meer uitleg hierover te krijgen.
Alvast bedankt!
Groetjes Yvon.