Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vreemde droom met Egyptische goden

Rich238
13 jaar geleden

Vreemde droom,

De droom begint met dat ik in een vreemd huis ben.
Plotseling wordt ik weggeroepen door Isis die mijn hulp nodig heeft, en bevindt mij ineens in wat lijkt op een bouwwerk uit de oudheid.

Daar blijkt Hathor een blonde maagd, een meisje van een jaar of 18, te verleiden met haar mee te werken.
Dit doet Hathor omdat ze heerschappij wil over de gehele mensenwereld, en de wereld van de goden.

Isis heeft mij dat verteld, en nu moet ik helpen om dat te voorkomen, dus verzin ik een list om Hathor om de tuin te leiden.
Dit heeft Hathor helaas direct in de gaten, en haalt met een enorme klap uit naar mij, waardoor ik naast het jonge meisje terecht kom, en bewusteloos raak.
Na een poosje kom ik weer bij, het jonge meisje en ik volledig bebloed, ze bloed uit haar schaamstreek.
Dan blijkt dat het jonge meisje seksuele handelingen met mij verricht heeft terwijl ik bewusteloos was, waardoor ze geen nut meer heeft voor Hathor.

Ze is dus geen maagd meer.

Nu wil Hathor niet alleen mij doden maar ook het meisje, en Isis heeft er heel veel moeite mee om Hathor tegen te houden.
Op dat moment schiet Ammut te hulp, die verschijnt in een vorm van een beest wat ik nog nooit gezien heb, en ook niet kan beschrijven.
Samen met Isis houden ze Hathor op een afstand die de gedaante van een leeuw heeft aangenomen.
Doordat Hathor het nu zeer moeilijk krijgt, nu Isis en Ammut het meisje en mij beschermen, ziet Ra de kans om Hathor terecht te wijzen.
En doet dit ter plaatse.

Hathor, nu in de gedaante van een koe, stelt mij voor om aan haar zijde een plaats tussen de goden in te nemen, en noemt mij een jonge halfgod.
Dit terwijl Isis, Ra en Ammut, tussen ons in staan.

Ik wijs dit voorstel af, en krijg als antwoord, "Ik begrijp het wel, je hebt een gelukkig leven hier op aarde, en ik heb Ra en mij plaats in de godenwereld."

Waarop Ra zegt, "Ik dank je voor je moedigheid, en je hulp bij dit probleem, daarom, als je bedenkingen hebt, is er altijd een plaats voor je om tussen de goden te leven.
Je hebt bewezen dat je waardig bent, en daarom ben je vanaf nu een jonge halfgod."

Ik dank Ra voor zijn mooie woorden, en op dat moment word ik wakker, stomverbaasd....

Het gekke is dat ik geen idee heb wie Hathor en Ammut zijn.

Van Ra en Isis weet ik dat het Egyptische goden zijn, en Egyptische goden en mythen heb ik helemaal niets mee.

Beetje vreemd allemaal……

Wie o wie kan mij een verklaring geven voor deze zeer levensechte droom, waar ik niks van begrijp.

Jeffrey
11 jaar geleden

Hoi Rich238,

Dit is zeker een vreemde droom, maar niet minder frappant dan de mijne. Overigens vind ik jouw droom wel zeer indrukwekkend en betekenisvol. Ik heb tot nu toe al twee dromen over Egypte gehad.
De eerste was in circa 2005, en speelde toen ik daarvoor een jongen had ontmoet die beweerde dat hij in een vorig leven Cleopatra zou zijn geweest. Ik geloofde dit niet zo, maar het gekke was, dat ik, nadat hij de deur was uitgestapt, ik ineens vreemde Egyptische tekens (die totaal niet in het mobiele systeem voorkomen) in mijn sms-jes verschenen (!?) Daarna ging ik slapen en droomde ik dat ik een slaaf van Cleopatra was, die mij een straf had opgelegd en haar soldaten op mij afstuurde. Maar, toen kwam er een krokodilachtig figuur op mij af, met een zwaard, die tussen mij en Cleopatra's bewakers kwam te staan en mij bescherming bood. Na de droom zocht ik natuurlijk gelijk op wie die figuur was en het bleek Sobek te zijn.

Vannacht heb ik weer gedroomd over Egypte, dit keer over Seth. Ik bracht een offer voor hem:
Samen met twee anderen zat ik in het zand met een zilveren kettinkje en een hanger daaraan. Op het zand stond geschreven in welke kuil we de verschillende kettinkjes moesten begraven.
Ongeveer 500 meter voor ons was een tempel, gewijd aan verschillende goden, waaronder Seth, waarvoor ik dus een offer bracht. Ik weet niet meer voor wie zij offerden, maar wat ik wel weet is dat het ineens begon te lichten en te donderen, zodra ik klaar was met mijn ritueel. De andere namen vervaagden en alleen Seth kwam bij mij in beeld.

Het feit, dat je als Westerling dergelijke dromen hebt, geeft aan dat er nog een wereld te onderzoeken is mbt dromenuitleg. Ikzelf denk dat er wellicht een verband ligt met vorige levens. De dromen zelf zijn namelijk veel te specifiek (en vaak ook te realistisch) om simpelweg weg te doen als 'symboliek'.

Wellicht een leuk idee om hierover nog eens van gedachten te wisselen?

Groet,

Jeffrey

Laura Honoré
10 jaar geleden

Mijn droom begon gisteren avond, ik ben nu een week oprijs in Nederland en heb een rare droom gehad...
Ik begin bij het begin, ik was in mijn lagere school ik zat in een les en opeens kwam iemand van Egypte met halflang bruin haar en een kroon met een gouden slang op haar hoofd, ze keek in mijn ogen en zij dat ik de mensen die ik lief heb moest vermoorden voor een doel te bereiken, het vreemde daar aan was dat haar ogen rood werden en mij in men macht had genomen.. tijdens die droom voelde ik ook allemaal emotie's verdriet, pijn, angst en gemis. Ik wol het niet doen! ik zij constant neen dat doe ik niet. maar hoe meer ik tegen werkte hoe bozer de godin werd ze dreigde met woorden en ze zij als jij niet je opdracht volmaakt dan moet ik je lichaam doden voor de god van anubis blij te maken, ik rende weg zo vlug ik kon maar steeds meer voelde ik aan mezelf dat er dingen veranderde al de mensen van in periodes en leeftijden en jaren die ik mee maakte waren langs mij voorbij gegaan ze schreeuwde en waren vol bloed bedekt, ik wist niet wat te doen dus ik belde om hulp maar ik kon niet rapper lopen want ze zat achter mij met rode ogen en een kwade stem kom hier kom hier! dan stopte mijn droom.. maar achteraf toen ik wakker werd dus nu eigenlijk het is 10u47 ik voelde dat die droom iets moet betekent hebben want anders zou ik de helft al vergeten zijn en zou men geest er niet mee in men hoofd mee blijven zitten, daarom schrijf ik het hier neer ik hoop dat er iemand wat uitleg kan geven over deze droom en waarom ik er over droomde. alvast Dankjewel!

Laura Honoré
10 jaar geleden

Jeffrey kreeg je in het echte leven die symbolen op je gsm? in een berichtje?
want ik heb dat al één keer gezien in een boom in het bos waar ik soms ga wandelen echt raar!

lientje
9 jaar geleden

ik had een droom of ra de god van de onderwereld

ik liep achter hem aan ik zag zijn gezicht goed en zijn voet afdruken ik hoorden een stem die zij als je omdraait verdwijnt heel de wereld en ik bleef maar lopen ik zag de faro en zijn vrouw en de prins en alle bekende egytiesche goden

wat betekend dit

Joey
8 jaar geleden

Ik droomde vannacht dat ik gewoon ergens was, een stad. Ik was met mijn ouders, opa en oma en nog andere familieleden. Het was overdag, in de middag toen opeens de lucht vol met sterren was. Beneden was het gewoon licht alsof het 13:00 in de middag was; maar de lucht was donker. Ik zag miljoenen sterren, er waren zoveel kleuren te zien, zoals het noorderlicht bijv. Ik zag explosies tussen de sterren, novacanes. Het ging maar door en ik merkte dat iedereen familie en voorbijgangers ook begonnen te kijken. Ik weet nog dat ik mensen aansprak om te kijken naar wat er in de lucht gebeurde. Opeens viel de zon naar beneden, het leek alsof de aarde of het universum er om heen kantelde. Overal flitsende lichten. Opeens kwam de maan uit het niets omhoog vanuit de horizon. maar op aarde was het nog steeds licht. Er was een duidelijk contrast tussen de lucht wn de aarde. Opeens zag ik gouden kleuren in de lucht tussen de sterren, Egyptische goden stonden tussen de sterren, op gevechtswagens (karren). Ik herinner mij dat ik Isis zag vliegen. Er waren er zeker een stuk of 8-10 Egyptische goden, allemaal waren ze van goud. Hathor, Set, Horus, allemaal waren ze er. Het leek alsof ze oorlog hadden met nog een andere macht. Ik voelde mij zwaar, bedrukt & kon nauwelijks ademen, al mijn energie werd weggezogen leek net. Ik keek om mij heen en ik zag mensen ook naar de lucht kijken, sommigen in angst en raakten in paniek. Ik voelde mij daarintegen heel rustig, zeker van mijzelf en voelde totaal geen angst. Het laatste wat ik mij herinner, is dat de goden neerdaalden op aarde en dat alle mensen, waaronder mijn familie en ik - werden verdeeld. We werden uitgezocht op geslacht & of we sterk genoeg waren om ergens te werken. Opeens leek de aarde te bestaan uit woestijn en zag ik tombes uitbde aarde schieten, muren en pilaren.

Vreemde droom, maar heb deze zeer bewust ervaren (lucide)

Joey
8 jaar geleden

*ik noemde op "novacane" maar ik bedoelde "Supernova's"

8 jaar geleden
Beheerder

Vreemde apocalyptische droom, die wellicht door een groeiende crisis wordt veroorzaakt.
Het Albewustzijn is de zon en het licht.
Hier lijkt de hele wereld en het heelal te vergaan of te worden herschikt.
Maar de chaos en archetypische mythisch/ epische strijd tussen goed en kwaad wordt hier door de goden gevoerd.
De tombes komen omhoog uit de aarde, alsof de doden van het laatste oordeel uit hun graven op zullen staan.
(Het lijk in de kast als het verleden dat tot leven komt)
Wat weer wijst op begraven en verdrongen inhouden, die bovenkomen vanuit het onbewuste.
De hemel en het firmament houden verband met de geest en je hoofd.
Ik weet niet of je aan de drugs bent of was?
Hier wordt geselecteerd op de bruikbaren en de onbruikbaren.
Mogelijk spelen de conflikten in de wereld en de permanente angsten die gevoed worden met een dreigende WWIII een rol?
De spanningen in het onbewuste nemen daardoor ernstig toe en zoeken een uitweg.
Maar deze kosmische proporties zijn ongezond te noemen en geen opgave voor de gewone mens.
Neem aan dat je geen ambitie koestert de volgende doemprofeet te worden, daarom koppel ik het terug naar jezelf en de situatie waarin je leeft.
Dergelijke beelden zijn psychotisch te noemen.

Supernova's zijn stervende zonnen en die wijzen ook op het ondergaan van het bewustzijn in een super-inflatie.
De droom geeft een geëscaleerd beeld weer waarin alle (noodzakelijke) grenzen vervallen.