Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

zijn bizarre dromen normaal?

Schoenflap2
13 jaar geleden

Ik heb nu en dan echt wel RARE dromen waar echt niemand ooit op zou kunnen komen, ik droomde bv dat ik in een wedstrijd zat met 2 teams waar we elk zo snel mogelijk een boot moesten scheren, letterlijk met scheermesjes. Elk team had 2 groepen, een groep die water op de boot bracht met emmers (waar ik trouwens inzat) en de andere groep die scheerde. echt bizar. op het einde van de wedstrijd won mijn team op het nippertje en hield ik een speech over ik weet niet meer wat en daar eindigde de droom.

een ander voorbeeld is dat ik droomde dat ik samen met anderen een gevang moest bewaken vol psychopaten. Heel raar was dat wij (de bewakers) heel gelovig waren, christene dus, en probeerden de psychopaten te helpen enzo.
Dus ik liep samen met iemand anders naar buiten waar de psychopaten zaten (net als in een echte gevangenis, alleen wat woestijnachtig en warm) en ik interviewde ze, maar de 2e die ik moest interviewen lachte steeds raar naar me en gaf verdachte antwoorden op al mijn vragen. Na het interview kreeg die psychopaat inneens een kruisboog (zo een die nog een explosie geeft na het schieten) en schoot op mijn collega's, raar genoeg was niemand gewond, maar daarna schoot die nog eens mijn richting uit en kreeg ik een pijl in mijn hand waarna ik die er zo snel mogelijk uithaalde. En inneens had ik een shotgunachtig wapen waarmee ik naar de psychopaat schoot en uiteindelijk mee kon platleggen.
Maar het raarste moet nog komen xo

na dit alles ontploft inneens het hele gevang en moet ik samen met de collega waarmee ik de interviews dee ontsnappen via een kelder.
Heel raar...maar we kwamen inneens in een kelderkamer terecht waar enkel een gedekte tafel stond met eten. Mijn collega loopt naar de muur en zet beide handen op die muur. Hij begint zo'n rare (precies christelijk-achtig-iets) taal te spreken en de muur valt naar beneden en er komt een geheime gang tevoorschijn, hij loopt erdoor en de muur gaat weer naar omhoog. En omdat het logisch klonk in mijn droom zelf deed ik net hetzelfde als mijn collega en praatte ik ook die rare taal en de muur viel naar beneden en liep ik er ook door. Op het einde van de gang staat een spiegelachtige muur waar ik doorloop. Ik kom terecht in net dezelfde kamer als daarvoor, ook met die tafel enzo, enkel dat er nu ook een douche in de kamer staat. mijn collega is nu ook terug in de kamer en zegt "Alee, da mocht nie gebeuren!" en doet hetzelfde met een bord op tafel als hij deed met de muur en teleporteerd inneens in een bord. Dus pak ik ook een bord van tafel en teleporteer ik ook weer weg, raar, want ik teleporteer gewoon terug in de kamer samen met mijn collega. Maar inneens horen we de psychopaten door de keldergangen lopen op zoek naar ons en ik verstop me in de douche maar mijn collega word toch gevangen genomen.

Uiteindelijk uit schrik heb ik mezelf proberen teleporteren in de douche via een muur maar ik kon me enkel ACHTER de muur verschuilen.
Daar stopt de droom dan. en ik heb deze dromen al aan sommige mensen verteld en die vragen zich echt af waar ik het soms haal xD
dus vandaar mijn vraag: zijn zulke dromen wel normaal? Ik hoor van andere mensen hun dromen en die klinken toch wel redelijk logisch terwijl die van mij echt alle kanten opgaan...

Alvast bedankt om deze text te lezen xD

Monjainox
12 jaar geleden

Heeey,

Ik denk het wel. Zelf heb ik ook van dit soort vreemde dromen, waarschijnlijk hebben meer mensen ze. Een voorbeeld:
Ik vloog op een paarse draak samen met mijn vrienden door een rots achtig gebied. Toen kwam er een mega monster aan dat we moesten verslaan. Uiteindelijk was dat gelukt en kwam een groot soort ruimteschip het ding ophalen. Ik weet niet waarom, maar ik en mijn vrienden vlogen het schip achterna. Na een tijdje vliegen kwamen we aan bij een groot brok van schroot ijzer. Het schip vloog naar binnen, en wij dus ook. Eenmaal binnen was het veel kleiner dan je zou verwachten. Midden in de kamer waar we waren aan beland stond een boom. Ik liep verder en raakte de boom aan. Ineens kreeg hij paarse bladeren in plaats van groenen. Mijn vrienden volgde mij ook en liepen naar een van de deuren. Toen ik ook een deur opende er daar in ging zag ik een achtbaan gemaakt van snoep. Een van mijn vrienden gilde opeens en ik rende naar hem toe. Daar zag ik dat achter zijn deur hij zelf lag, maar dan dood. Ik schrok enorm en rende naar de boom. Toen ik er tegen op botste begon hij te praten. "He! Wat moet dat?!" van schrik rende ik naar de uitgang en sprong van het stuk schroot af, dat nu ineens in de lucht zweefde. Daar was ik niet op bedacht dus ik viel helemaal naar beneden. Toen ik bijna bij de grond was bleef ik zweven. Ik ging zelfs weer omhoog. Blijkbaar had ik vleugels gekregen. Ik vloog naar het politie bureau, maar het was verlaten. Toen vloog ik naar school. Eenmaal daar aangekomen zag ik dat de school over genomen was door zombie's. Ik wilde weg gaan, maar ze namen me gevangen. Toen ze me naar de tweede verdieping voerde sprong ik uit het raam en wilde weer weg vliegen, maar mijn vleugels waren weg. Ik werd ineens heel groot en ging gewoon staan voordat ik de grond raakte. Zo liep ik terug naar het zwevende schroot. Ik was nog steeds erg groot toen ik daar aankwam. Toen ik naar binnen wilde lukte dat niet, tot dat ik mijn hoofd stootte aan de maan. Ik werd weer klein en zweefde naar binnen. Daar was ik in een andere kamer dan eerst. Mijn vrienden waren er wel, maar de boom was weg, net zoals de deuren. Ik liep naar mijn vrienden. Ze waren versteend. Ze vielen een voor een om toen het stuk schroot ging schudden. Toen was ik opeens op die snoep achtbaan die ik had gezien. Toen het ritje af was gelopen wilde ik terug naar mijn vrienden, maar er was geen uitgang in het snoep pretpark. Toen ging er onder mij een luik open waar ik in viel. Ik viel in een diep zwart gat tot ik ineens op de grond stond. Er kwamen slangen uit het donker gekropen en ze begonnen te zingen over een teddy beer. Terwijl ze zongen begon ik te lopen door de donkere gangen. Toen ik de uitgang bereikte ging ik naar buiten. Ik stond op een groot gras veld en zag een ijsco wagen staan. Ik rende er naar toe, en bestelde een ijsje. Maar de verkoper was een zombie. Toen kwamen er zombie's van overal en nergens, ze droegen allemaal kippen kostuums en hadden plastic zwaardjes. Ik begon te rennen en viel in een afgrond met een rivier. Ik zwom naar de oever, daar stond een krokodil die mij een handoek gaf en me een lift gaf naar mijn huis. Daar keek ik nog een film tot de tv ontplofte. Toen ging ik naar boven naar mijn kamer en ging op mijn bed zitten.

Dat was dus een droom.... Zulke dromen heb ik ook wel vaker, dus nogmaals ik denk niet dat het abnormaal is. ;)

Xxxxxx ik hoop dat je hier iets aan hebt :$