Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Oorlog

Mariekefreckles
12 jaar geleden

Ik droomde vannacht over een soort oorlog. Ik had de leiding over een groepje jongeren die jonger waren dan ik. We zaten in een oud houten gebouw, op de grond met slaapzakken enzo, midden in een woonwijk. Ik zei tegen de kinderen dat ze konden gaan slapen en dat ik de wacht zou nemen. Ik spande mijn pijl en boog en ging op een hogere rand bij een raam zitten. De kinderen lagen beneden in een kring te slapen. Plotseling zag ik tussen de huizen een soort enorme machine aankomen die allemaal vuur verspreiden. Ik schreeuwde dat de kinderen wakker moesten worden. Er kwamen over het pad volwassenen aangelopen in witte legerpakken. Ik sprong naar beneden en de volwassen stormde naar binnen ze grepen de kinderen. Ik hield mijn gespannen boog op een vrouw gericht en zei dat als ze nog een beweging maakte ik door haar hart zou schieten. De andere legermensen hadden kinderen al vastgebonden. Ze lachte me uit en ik schoot de vrouw door haar hart. Ze zakte in elkaar en daarna werd ik van achteren gegrepen en er werd een spuit in mn nek geduwd. Blijkbaar was het verdovend middel, want ik mijn droom ging verder op een soort zanderige open vlakte waar allemaal vandiezelfde enorme oorlogsmachines stonden. Ik hoorde iemand roepen dat de oorlog begonnen was en de machine waar ik op stond begon te bewegen. Ik had een wapenuitrusting aan van een boogschutter en een boog in mijn hand. Het volgende moment zit ik weer in een houten hut, maar deze keer kleiner. Het ligt in het bos en aan een beekje. Ik zit te eten als ik iemand aan hoor komen. Ik schuif mn rommel weg en spring naar de balken boven mij net boven de deur. Daar komt een oudere vrouw naar binnen in nette kleren. Ik zie dat ik zelf gehavende vodden aan heb. Ik span mijn boog weer en blijf heel stil staan. De vrouw loopt aarzelend naar binnen en loopt naar het midden van de kamer. dan vraag ik wat ze hier komt doen.

dit is alles wat ik me herinner van deze hele vreemde droom... Ik zou graag de betekenis willen weten en of andere mensen ook wel eens zulk soort dromen hebben?