Vannacht droomde ik over een vogelspin (een bruine harige aaibare vogelspin; niet heel eng). Mijn oudste zoon (5) en ik waren in de tuin en mijn zoon stond onder een boom toen ik opeens een vogelspin zag zitten. Ik voelde me niet meteen bang, maar wist wel dat ik voorzichtig moest zijn. Ik vroeg mijn zoon een aantal keer naar mij toe te komen (weg van die boom met vogelspin uiteraard) en gelukkig kwam hij eraan. De vogelspin sprong uit de boom en liep ons tuinhuisje in. Vervolgens heb ik van dat tuinhuisje meteen de deur dicht gedaan. Het raam van het tuinhuisje stond nog wel op een kier. De vogelspin zou dus uit het tuinhuisje kunnen lopen. Ik wist wel dat ik niet meer het tuinhuisje in zou durven en liet het erbij. Toen ik wakker werd voelde ik mij niet bang en was zeer positief en optimistisch gestemd (normaliter heb ik een ochtendhumeur). Ik voelde me uitgerust en had zin om de dag te beginnen. Ik heb de laatste maanden wel vaker over spinnen gedroomd. In 1 droom kwam een spin (zwart met rode poten) dreigend op mij af en durfde ik niets te doen en in een andere droom klom een spin (helemaal donkerbruin) tegen de muur van onze slaapkamer omhoog. Van mijn droom over die dreigende spin werd ik heel akelig wakker. Wat voor betekenis zouden deze dromen voor mij hebben (gehad)?