Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dejavu

haras
12 jaar geleden

Hooi,
ik heb steeds vaker dejavu's, soms weet ik dat ze komen en dat ik ze gedroomd heb. Zoals dat ik een keer gedroomd heb dat ik een plaatje zag van mijn klasgenoten met honkbal spullen, en we gingen toen die dag honkballen. Maar ik heb ook dat ik het van te voren een raar gevoel heb en dat ik dan een gevoel van herhaling heb, en dan duurt het best wel lang en is het geen beeld, maar een rijtje van dingen achter elkaar. Zoals toen ik in Spanje was en ik had die avond een raar gevoel en we gingen praten over dromen, geesten. Ik werd zelf best wel onrustig en op een gegeven moment zei iemand iets en herkende ik dat. Mijn gedachten werden ook alsof ik dat eerder had, en er werden beelden gemaakt in mijn hoofd, die ik ook herkende van een droom. Ik was erg geschrokken en ze vroegen of het ging ik zei van wel, maar ik wist nog steeds dat dit herkende, van mijn onderbewust zijnde. Toen pas ging het over. Dat soort dingen heb ik dan vaker.
Ik heb ook nu twee keer gehad dat iemand in mijn droom boos werd omdat ik iets vergeten was (ik vergeet vaak dingen) en daardoor heb ik het toen onthouden. De mensen werden toen niet boos.
Ik heb gelezen ergens dat dejavu's een foutje is in je hersenen. Is dat zo?

sarah

'onbekend
12 jaar geleden

Dag Sarah,
Ik & mijn broer hebben ook zo'n dingen meegemaakt, en het is best wel eng, maar ik weet ook niet wat het betekend :( (ik hb het eergisteren nog meegemaakt!)