Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden ex

*
12 jaar geleden

Normaal ben ik helemaal niet zo bezig met dromen, ik zocht er nooit iets achter en hield mij er niet te veel mee bezig. Maar vannacht heb ik iets gedroomd wat me heel erg raakt en ik vroeg me toch af wat dit zou kunnen betekenen of.. Ja ik weet het eigenlijk niet zit er gewon heel erg mee in mijn hoofd.

3 jaar geleden, heb ik 2 jaar een relatie gehad met een jongen. Het was een heel heftige relatie, en omdat hij nooit kon stoppen met zijn drugsgebruik, heb ik het uiteindelijk na heel veel strijd uitgemaakt. We waren wel nog heel erg gek op elkaar, maar het werkte gewoon niet meer, het sloopte me. Een tijdje na mij kreeg hij een nieuwe vriendin, waar ik toendertijd erg ruzie mee had (jong, je geeft nog om iemand, ziet iemand je 'plek' innemen), en later zou blijken dat zij precies door hetzelfde zou gaan als ik (hem van de drugs proberen af te houden, want verder is het echt de meeste lieve jongen die er rondliep.) Een aantal maanden geleden is hij overleden (aan iets wat nooit gebeurd was als hij geen drugs had gebruikt) Ik zit vol verdriet, en vol schuldgevoelens. Sinds deze tijd hebben ik en zijn andere ex elkaar opgezocht en gaan nu heel veel en goed met elkaar om. Ik merk dat ik heel veel moeite heb met het verwerken van zijn dood, het doet me echt heel veel pijn. Ik probeer het te ontlopen en te ontkenen en ik merk dat het me de laatste tijd aan het opbreken is.

Vannacht droomde ik, dat ik samen met zijn andere ex in een kamer zat (een paar verdiepingen hoog) en toen ik naar buiten door het raam keek, zag ik zijn hoofd aan de overkant in het raam, hij kwam langzaam achter het gordijn vandaan en bleef naar ons kijken. In mijn droom wist ik wel dat hij overleden was. Ik ging met hem alleen wandelen buiten, en ik kan me helaas niet herinneren wat er gezegd werd, weet dat het een gesprek was, maar wel dat hij een enorme rust en kalmte uitstralen, zeg maar, veel rustiger en veel kalmer dan dat ik hem ooit in het echt heb gezien. Vervolgens ging hij weer naar het gebouw aan de overkant om ons weer te bekijken vanuit het raam.

Ik ben er helemaal niet uit waar ik in geloof, dus vind het heel moeilijk om mijn droom te plaatsen, maar vooral het feit dat hij zoveel rust uitstraalde en dat ik ook wist dat dit mijn kans was om nog dingen te zeggen die ik nog wou zeggen (ook al kan ik me niet meer herinneren wat ik zei, ik herinner mij heel erg het gevoel van blijdschap dat ik toch nog kon zeggen, alle dingen waarvan ik nu denk, had ik het maar gezegd) geeft mij wel ergens het gevoel dat dit meer is dan zomaar een droom. Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen? Of verstand hierover?