Hallo iedereen hier op het forum,
Ik droom heel erg veel, elke nacht heb ik wel minstens één droom waar ik uit wakker schrik. Vaak weet ik 's ochtends nog precies waar het over gaat, maar wanneer ik het niet opschrijf ben ik het 's middags alweer vergeten. Vanacht schrok ik wakker uit een nachtmerrie, maar vanmorgen droomde ik heel erg raar.
Ik woon in een appartement in een oud herenhuis. Op de onderste verdieping van het appartement bevinden zich drie studentenkamers met een gedeelde keuken en badkamer. Op dit moment woont hier o.a. een vrouw van rond de 40 en twee studenten. De één gaat verhuizen, de ander rond januari. Op de tweede verdieping bevinden zich twee appartementen en op de derde verdieping ook. Ik woon helemaal bovenin.
Ik droomde dat ik beneden was op zoek naar mijn post en er allemaal mensen in het huis liepen. Er zou namelijk een nieuwe vrouw beneden komen te wonen, maar zij was al rond de 70 jaar. Haar hele familie was aan het helpen verhuizen. Kinderen, kleinkinderen noem maar op. Op een gegeven moment zag ik mijn oma in de deuropening in een rolstoel (Ik heb een hele hechte band met haar, maar ze kan mijn huisje niet zien omdat het op de derde verdieping zit en zij bijna niet meer kan lopen. We hebben geen lift. Wij vinden dit beide verschrikkelijk jammer.) de gang in kijken naar al die rare mensen. We keken elkaar even aan met dezelfde blik. De helft van de mensen verdwenen ineens naar boven, wat ik erg raar vond omdat mensen die niet boven wonen er niets te zoeken hebben. Ik kon beneden de postvakjes niet vinden, die had iemand weggehaald (we hebben twee kleine stoffen opberg hangzakjes aan de muur bij de keuken als 'postvak'). Overal stond troep, maar die mensen kwamen maar niet terug van boven. Ineens herinnerde ik mij dat ik mijn deur niet op slot had gedaan. Ik vroeg me af of (vooral die kinderen) niet in mijn huisje waren. Ik zei tegen mijn oma dat ik even boven ging kijken en mijn deur op slot ging doen. Dus ik naar boven. De eerste trap liep ik normaal op, maar er stond wel overal troep op de overloop. De tweede trap was heel raar. Ze hadden de trap bovenaan met een knik de andere kant op geroteerd zodat ik niet normaal de overloop kon bereiken. Ik moest op de reling gaan staan en naar de overloop springen en mezelf omhoog heisen. Ook stond er een enorme kast voor de twee appartementen op de tweede verdieping dus niemand kon meer in huis komen. De derde trap kon ik wel gewoon op, alleen stond er weer een kast. Maar dan voor de deur van mijn buurman. Mijn deur was gewoon vrij. Ik liep mijn deur in en hoorde allemaal lawaai. Daar zaten de mensen, allemaal in mijn huis mijn eten op te eten, op mijn xbox spelletjes te spelen. De krant te lezen, te breien, noem maar op. Ik werd zo boos. "Hoe durven jullie zomaar in mijn huis te komen zonder het te vragen, dit is niet normaal meer. Dit is mijn huis en mijn spullen en mijn eten" (ik heb gisteren net boodschappen gedaan en dat hadden ze dus allemaal al opgegeten en opgedronken) Ik wou geld terug en ik schreeuwde nog van alles dat dit geen voorbeeld is voor kinderen om zomaar bij iemand in huis te gaan zitten enzovoorts. Uiteindelijk schrok ik wakker van mijn eigen geschreeuw in mijn droom.
Een heel lang verhaal, maar ik vond dit zo raar dat ik graag zou willen weten wat jullie denken dat het kan betekenen. Het voelde allemaal zo echt (maar dat doen heel veel dromen bij mij hoor).