Hallo,
Ik heb vannacht een vreemde droom meegemaakt. Mijn klasgenoten speelden er in mee. Dit is de tweede keer dat ik mijn droom heb kunnen onthouden en dat ik weet dat mijn klasgenoten er ook de vorige keer in meededen. Vorige keer was het dat ik in een zwembad moest springen en mijn klas zat al in het water en plots verdronken ze en ik kon ze niet meer redden.
Maar de droom van deze nacht was mysterieus en aangezien je alles in een droom gelooft, leek het me leuk om dit ooit echt in het leven te doen.
Dus we gingen met de klas een studiereis doen naar de maan. Maar om een of andere reden wilde ik niet mee omdat ik bang was om niet meer thuis te raken, maar aan de andere kant had ik ook het gevoel van: Oh ja, je leeft maar één keer.
Ik kon me in mijn droom wel voorstellen hoe ze het daar stelden. Een meisje en jongen van mijn klas toonden wel achteraf foto's op hun iPhone. Blijkbaar waren ze op de maan om een aap te vangen. Ook heeft de jongen uit mijn klas soms last van migraine (in het echt). Plots zag ik een beeld voor mij van hij die neervalt op de maan en die per se zijn helm wilde afdoen....
Toen ze terug geland waren heb ik gepraat met astronauten en ze zeiden dat ze het jammer vonden dat ik niet mee ging.
Ik ben veel met lucide dromen bezig en zou ze inderdaad zelf graag kunnen besturen, heeft dit iets met deze rare droom te maken?
Graag ook wat meer info over de betekenis van mijn droom.