Ik droom wel vaker raar. En de volgende ochtend herriner ik ze ook nog wel. In de loop van de dag vervagen ze, en na de volgende nacht lijkt alles weer te zijn delete. Deze keer niet:
Ik parkeerde mijn auto (ik ben 17 en heb geen rijbewijs) op een vieze verlaten parkeerplaats met plassen modder en begon te lopen. Het pad was van los zand, en ik zakte telkens terug. Het cirkelde om een berg en ik kon dus niet zien hoe ver ik nog moest. Opeens zakte ik door het pad, om vervolgens tientalle meters naar beneden te vallen. Als ik bijna in het water beland, word ik gegrepen.
Een hand pakt mijn pols en trekt me omhoog. Het wezen is dik, kaal en groot. Een beetje als Shrek, maar dan zonder de oortjes, en met een huid als dat van een krokodil. Uit zijn knieƫn steken punten, die in het zand steken als hij loopt. Daardoor zakt hij niet terug.
We lopen naar zijn kasteel, gewoon een groot huis met een paar torens. In een knusse kamer, met een haardvuur en kerstboom etc. zit zijn vader een krant te lezen. Hij stelt mijn aanwezigheid eerst niet op prijs, maar mijn redder kletst met hem. Ik kan niet horen waar het gesprek over gaat, maar uiteindelijk word ik geaccepteerd. En dan houd mijn droom op.
Zelf dacht ik dit:
Het pad is mijn leven. Op een zeker punt gaat het fout (de val) en dan word ik gered door iemand die zelf ook alles behalve perfect is, die wel wat hulp gebruiken kan.
Het gaat in mijn leven namelijk ook niet helemaal zoals het zou moeten..
Iemand suggesties? Ik kan het niet loslaten!