Plu was een baby die geboren werd in paradijsweg 5. Het was in de hemel. Om zijn huis stonden draken heen en wolken, en groene wegen die kris kras door elkaar gingen. Plu’s moeder, wist dat ze een speciale baby zou gaan krijgen. Omdat het van oppergod Wysiwyg kwam.
Op de dag van plu’s geboorte was er een oorlog uitgebroken. Koning maho, de lieve, maar o zo jaloerse koning, was het niet eens met dit verwekte kind. Hij is naar de tuin gekomen waar plu’s moeder plu nu al aan het trainen was in het water bad. Ze leerde hem om het water te overheersen. Koning maho werd gevolgd door een hele menigte met sensatiegangers. Hij kwam naar plu toe, en zei : ‘wat doet gij in mijn paradijs, oh heidens kind.’. Plu keek beteutert en triest, en zei ‘ik train’. Toen zei Maho; dit kan niet. We maken hem af. Hij trok zijn zwaard.
Op dat moment kwam oppergod wysiwyg in actie, en zette plu op aarde. Plu kwam terecht als 30 jarig uitziend wezen. Een soort kaal 3D mannetje met bolle wangetjes en een tuinpak. Plu bedacht zich geen moment, en liep naar de dichtstbijzijnde zee. Hij was toevallig in Miami, dus dat scheelde. Plu begon met een waterski door de lucht te vliegen. En iedereen keek. Een paar jongens kwamen op hem af. Ferdi en Max. Toen plu klaar was zeiden ze tegen hem; wat een gave stunts waren dat. Ga je mee met ons in de auto toeren?
Dat vond plu leuk! Dus hij ging mee. Ferdi vroeg of ze niet even wat geld konden gaan pinnen. Plu zei dat hij dat goed vond. Hoeveel? Zei plu, Ferdi zei’ 10000’. Dus Plu ging naar de automaat en haalde er 10000 euro uit. Hij kwam terug met het geld, en Ferdi zei Nee plu, ik zei 100000. Plu keek naar het geld, en zei: verrek! Het was 100000. En het geldstapeltje groeide in een keer naar 100000. Hij gaf de helft aan Max; de autobestuurder. Max zei : dat hoeft niet, mijn auto was maar een paar tienduizendjes. Maar plu stond erop.
De dagen die daarop volgden waren super. Plu hielp iedereen. Alle mensen kregen wat ze wilden. De een wilde vliegen, de ander wilde kaal zijn voor altijd, weer een ander wilde een bron met water, en zo kwam iedereen aan de orde.
Opeens stonden er 2 kleine meisjes voor plu. Ze reisden naar boven, op ooghoogte. En de een had een brief. En citeerde: hallo lieve plu, wij zijn je zusjes. We hopen dat je veilig terug kan keren naar ons. We missen je. Plu zei: ja maar jullie zijn nou toch hier? De meiden: ja maar je kunt ons alleen kopen. En ik denk niet dat je al engelengeld verdiend hebt in je leven. ‘nee’. Zei plu enigszins beledigd. Nou, zeiden de meiden, heir is je eerste engelen munt voor je goede daden. Hiermee kun je engelenkracht kopen. Plu bedankte en liep weg.
Hij Liep over de boulevard, en Max zag een van zijn vrienden huilend over straat lopen. Hij liep ernaartoe . Plu en Ferdi volgden. Max vroeg; wat is er Sander? Dus Sander zei : ‘mijn vader ligt op sterven. Er is niks wat ik kan doen.’ Plu bedacht zich geen moment. Hij pakte de auto van max, en zei: stap in, jongens.’
Toen ze 10 sec. later bij het ziekenhuis aankwamen, was de vader al bijna dood. Plu zei: ‘ oké, wacht hier, ik ga verzinnen hoe ik hem beter kan maken.’ Dus Plu liep naar de kamer ernaast, en voelde zich duizelig worden. Hij zei tegen zichzelf :’ is het geen tijd om te gaan slapen? Hoe lagn heb ik niet geslapen..’ dus hij ging op bed liggen, en keek een moment later op de klok. ‘Huh,? De 9e?’ het was toch de 6e toen ik ging slapen. En de klok veranderde, er kwamen lijnen in. En ineens zag plu een zwaard. Dwars door de klok heen gaan. Dit moest koning maho zijn. Die plu’s biologische klok kapot maakte.
Plu kwam zwaar gewond zijn kamer uit. Hij werd naar de hemel vervoerd. En koning maho beoordeelde zijn daden. ‘Niet goed genoeg.’ Zei hij met een zuur gezicht. Plu was inmiddels helemaal aan het verkrampen van de pijn. Hij was ook weer 40 jaar ouder toen hij had geslapen. Dus nu was hij een opaatje. Plu dacht bij zichzelf: dit was het dan.. en sluitte zijn ogen.