Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

krimpende auto's

saffirah
11 jaar geleden

ik had gisterennacht een vreemde droom die me bezig houdt

ik rijd met mijn vriendin, richting het stad om inkopen te doen. halverwege willen we terug naar huis keren. Maar op één of andere manier verlies ik mijn oriêntatie. En rij ik naar binnen in het winkelcentrum. het is avond, de winkels zijn gesloten en ik rijd door de marmeren gangen. Uiteindelijk komen we aan in een café, waar ik met de eigenaar en het probleem uitleg. Hij zegt :' ik kan je helpen' om in de tuin met je auto te geraken, vanaf daar ben je terug op de baan.
Hij pakt een 'afstandbediening??!' en zapt naar men auto. Mijn autootje krimpt tot een speelgoedautootje. Hij pakt het in met een plasticzakje, plaats het in de tuin en drukt op de knop om het vergroten. De auto wordt in 1 klik groot, en de zak barst maar hangt nog in grote flarden rond de wagen.
Ineens besluit mijn vriendin (wat toch nog al een controlerend type is, iemand die zich houdt aan de regels) om te 'spelen' met het afstandbediening. Ze 'zapt' naar mij, zichzelf en anderen in de tuin en maakt een spel waar mensen worden gekrompen, groeien, ...alles eindigt in lachen in de tuin. En ik merk dat ik toekijk. Toen ik kromp heb ik me gedragen en gedaan alsof het niet ernstig was, maar ik vond het geen comfortabel gevoel. Dus heb ik mezelf terug vergroot.
Zo ik bn zelf al een tijd bezig met droomanalyse :) en krimpen begrijp ik nog... maar de rest is te absurt :) dus ik ben benieuwd naar jullie reactie!

11 jaar geleden

Hoi saffirah mooie naam.

Even een paar symbolen uit je droom en wat ze kunnen betekeken.

Als je in je droom in een voertuig rijdt, dan staat dit voor je levensreis en je levenspad. Deze droom laat je zien hoe je je door je leven voortbeweegt.

Een stad in je droom symboliseert eenheidsgevoel en je sociale omgeving.

Als je droomt dat je in een winkelcentrum bent, dan zijn de dingen die je nodig hebt (bijv. aandacht, vriendschap, spirituele steun, etc.) beschikbaar voor je. Het kan zijn dat je moet leren waar je ze kunt vinden, hoe je bepaalt wat je nodig hebt en hoe je kunt vragen om wat je nodig hebt.

Deze droom daagt je uit om jezelf te leren kennen. Voordat je kunt vragen om wat je nodig hebt, zul je eerst moeten weten wat je nodig hebt.

Droom je van een afstandsbediening, dan probeert iemand je te manipuleren.

Droom je dat je autorijdt, dan staat dit voor je ambitie en hoe goed je van de ene fase in je leven naar de volgende kunt komen. Kijk naar de rit, was deze gemakkelijk en prettig of lastig en vervelend? Dit staat voor hoe je door je leven beweegt.

Dit droomsymbool kan ook verwijzen naar een relatie of situatie in je leven die je te veel beheerst.

Een plastic tas of zak staat voor de verantwoordelijkheden die je draagt in je leven.

Was de tas gescheurd, dan heb je te veel dingen die je bezighouden en waarover je je zorgen maakt. Probeer rustiger met de dingen om te gaan, wat activiteiten los te laten of meer te delegeren.

Wanneer je droomt dat je groeit, dan kan dit betekenen dat je op anderen neerkijkt.

Deze droom kan echter ook betekenen dat je jezelf ontwikkeld op het gebied van zelfvertrouwen, kracht en trots.

Droom je van een (prachtige) tuin, dan ben je gelukkig. Je ontwikkelt je op een positieve manier en je bent aan het groeien.

Ik denk dat je in een tussen fase zit.

Groeten Hans.