Hoi allemaal,
gisteravond lag ik in bed even na te denken, zoals iedereen dat doet voordat je in slaap valt. Ineens kwam er een droom naar me terug, een droom die ik vooral in mijn tienerjaren erg vaak heb gehad. En dan bedoel ik zo vaak, dat ik alle mogelijke opties heb gehad die in de droom mogelijk waren.
In het kort gaat de droom als volgt:
Het eerste deel ben ik opgesloten in een geiten en rammenstal. Meestal zijn deze geiten en rammen heel agressief en ze zien er nogal eng uit. Ik ben met verschillende mensen in die stal geweest, vooral mensen uit mijn familie (bijv. neefje die ik nooit zie omdat zijn vader en mijn moeder in conflict zijn) Een beeld dat me heel duidelijk bijblijft is een ram die het midden van mijn lichaam aanvalt, zoals rammen dat graag doen (met de hoorns)
Daarna is er een stukje zwart
Vervolgens ben ik buiten de stal. Buiten de stal staan drie hokjes, met elk een eigen gevolg. In het eerste hokje zit een paard, een heel erg agressief paard dat me zeker gaat vermoorden als ik hem uit het hokje laat. In het tweede hokje zit een heks en als die vrijkomt uit het hokje, dan zal ze langzaam maar zeker de hele stad vergiftigen en tot een zombie maken. In het derde hokje zit een boek, als ik die uit het hokje laat, dan zal ik erop gaan zitten en vliegen over een bloementuin. Als het boek neerkomt, zal ik doodgaan.
Ik heb in verschillende dromen (dus verschillende nachten) alle hokjes wel een keertje opengemaakt. Ik meen me te herinneren dat de eerste keer ik de heks eruit heb gelaten, wat een enorme nachtmerrie tot gevolg had. Ik hou zelf totaal niet van enge films, vanwege het gevoel dat ik erbij krijg. Dit gevoel had ik ook in de droom, ik zag vrienden als zombies rondlopen en ik zag de stad (wat waarschijnlijk Amsterdam was, mijn stad) echt langzaam maar zeker bederven.
Toen ik het moordlustige paard uit het hokje had bevrijd, begon hij met zijn voorste hoeven op me in te rammen, Ik schrok daarvan wakker.
Het boek heb ik ook een keertje vrijgelaten. Ik had het plan om voordat het boek neerkwam ervanaf te springen om zo niet te hoeven sterven. Dit vergat ik echter terwijl ik op het boek vloog. Terwijl het boek neerkwam, probeerde ik mezelf wijs te maken dat ik niet dood kan gaan in een droom, dus ik wachtte wat er zou gebeuren. Er gebeurde niet echt veel, ik lag daar in een bloemenveld, te wachten totdat de dood me kwam halen maar niks gebeurde en ik werd wakker.
Ik ben ook wel eens met een andere vrouw bij de hokjes geweest en onwetend als ze was, ging ze in alle hokjes een kijkje nemen, waardoor ze alledrie de 'vloeken' vrijliet.
Ik ben heel benieuwd wat deze droom me kan vertellen, vooral ook omdat ik hem zó vaak heb gehad en steeds op een andere manier. Ik moet wel zeggen dat ik deze droom de laatste paar jaren niet heb gehad, maar ik heb het gevoel dat als ik weet wat alles betekent en ik heb de droom weer dat het me kan helpen om lucide te dromen. Deze droom is dan wel een nachtmerrie, ik heb hem zo vaak gehad dat ik er min of meer vertrouw mee ben en ik wil proberen of ik niet iets kan veranderen eraan. bijvoorbeeld het paard temmen, de heks verslaan of zelf vliegen, zonder het boek. Het is maar een ideetje hoor.
Ik hoop dat iemand dit leest en me hierbij kan helpen. Ik zal meer dromen plaatsen, aangezien ik heel vaak heel helder dezelfde dromen heb of een andere droom in dezelfde locatie.
Groetjes en welterusten :)
Nicolien