Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ik droom over mijn eigen gezin

yana
11 jaar geleden

Hallo, ik heb sinds dat ik met mijn partner ga ( 4 jaar) dromen over dat ik kinderen heb en dat het altijd fijn is dat het een mooie zonnige dag is en dat we in gras spelen en gelukkig zijn. Dit zijn dromen die telkens terugkomen wanneer het super goed tussen mijn vriend en mij. Dit is ook eigenlijk het enigste wat ik telkens onthou..groene gras , het zonnetje en de gelukkige en lachende kinderen ( ik denk dat ze van mij zijn) ik ben er zelf ook alleen mijn partner weet ik niet. Wat betekent mijn droom.
Ik hoop dat er een andwoordt voor mij is.
Groeten Yana

11 jaar geleden

Hoi yana

Zo maar een paar symbolen uit je droom en wat ze kunnen betekenen.

Zie je gelukkige of hele mooie kinderen in je droom, dan staat dit voor geluk.

Droom je dat je met kinderen speelt, dan komt je hoop over een liefdesrelatie uit.

Hoor je vrolijk lachende kinderen, dan heb je een fijne jeugd gehad of de problemen uit je jeugd opgelost en losgelaten.

Of

Als je droomt over kinderen verwijst dit naar je innerlijke kind, of duidt de droom op een terugkeer naar een kinderlijke staat. De droom dient als herinnering aan een periode van onschuld, puurheid, eenvoud en zorgeloosheid. Je zou kunnen verlangen naar het verleden en de mogelijkheid om onderdrukte verlangens en onvervulde wensen te vervullen. Neem wat tijd voor jezelf om zo je innerlijke kind te verzorgen.

Ben je een moeder in je droom (en in het echt niet), dan staat dit voor een verrassende wending m.b.t. een doel dat je had opgegeven.

Een droom over gras, met name als je op het gras ligt, betekent dat je je op je gemak en gelukkig voelt met wie je bent.

Sta je in warm zonlicht, dan geniet je van sterke vriendschappen en een goede gezondheid.

Wat betekent nu zo,n droom voor jou dat er veranderingen kunnen komen, dat je gelukkig bent met wie je bent er staat ook dat jij je doel niet moet opgeven. Dat je denkt dat er kinderen zijn aan gene zijde die nog bij jou geboren moeten worden, dat zou hel best kunnen, je schrijft dat je soms hele gelukigge momenten hebt met je partner.

Kijk maar of je er wat kan.

Groeten Hans.