Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vage droom

Lunaatje
11 jaar geleden

Hallo,

Vroeger onthield ik nooit mijn dromen. Maar de laatste tijd droom ik heel veel en intensief, waardoor ik overdag kapot ben. Soms ook meerdere dromen door elkaar en heel echt allemaal. Zo had ik laatst een droom over "het op zoek zijn naar een schone wc" ...

Ik was dus in het toiletgebouw van een of andere pretpark. In het gebouw regende het, maar buiten scheen de zon. Dat vond ik wel een opmerkelijk detail. Er zat een schoonmaakster leeg voor zich uit te staren op zo'n poetskarretje. De vloer was glinsterend schoon. Echt alle wc's waren gadverdamme vies. Dus ik vroeg die vrouw of ze een wc voor me wou schoonmaken, maar ze reageerde niet. Ik ging de vrouwentoilet binnen, dit was een langwerpige ruimte met vooral veel doffe spiegels en een enkele wc hier en daar. De wc's hadden geen hokjes dus 't was echt openbaar. Alles was heel erg vies, met schimmels overal. Aan het einde van de ruimte was een opening naar een iets kleinere ruimte. Daar stond één enkele wc in 't midden, helemaal onder het stof. De ruimte was fel verlicht, dat 't pijn deed aan je ogen. Goed, uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik zelf de wc moest schoonmaken, zo gedaan. Maar ik ben d'r nooit op gaan zitten m'n behoefte doen. Neen, ineens stond ik buiten, recht voor me waren bedden. Enorme bedden, met allemaal mensen erin! Dit is deel twee van de droom, denk ik...

Dus al die bedden. Ik sprong in een bed en daar raakte ik aan de praat met een surinaamse vrouw. Zij was haar kind verloren tussen de lakens. Het bleek dat je een prijs kon winnen met zo lang mogelijk blijven liggen slapen in die bedden. Daarna praatte we over surinaamse drankjes met mango erin. En ineens veranderden de hoofdsteun van de bedden in schrappen van een toko. De meest kleurijke en bizarre producten stonden ons aan te gapen.

En hier ging 't weer verder in een kortere droom, dat ik aan 't fietsen was met twee vriendinnen, en in 't water pleurde.

Dat was 'm wel. Iemand enig idee of er logica uit te halen valt? :P