Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden grootouders zeggen in droom dat ze me binnekort komen halen

Dina
10 jaar geleden

Deze nacht droomde ik over mijn reeds lang overleden grootouders, degene die het dichts bij mij stonden en waarmee ik een sterke band had als kind. Ik heb nog niet vaak over hen gedroomd in al die jaren, en was heel geƫmotioneerd ze terug te zien.

Ze zeiden tegen mij dat ze me binnenkort komen halen.

Daarna werd ik wakker (het was rond 6 uur 's ochtends).

Ik dacht bij mijzelf: als dit echt is, geef mij een teken.

Daarna sliep ik weer in.

Ik droomde dat ik op de trein van de hoofdstad naar huis ging. Er was een pscyhopaat op de trein, die niet alleen mezelf, maar ook anderen wilde vermoorden. Hij zei: schrijf de namen op. Het waren mensen die in mijn kleuterklas zaten. Ik wist nog de voornaam, maar niet meer de familienaam.

We probeerden in te praten op de gestoorde persoon. Hij leek ergens gevoelig te zijn, maar toch lukte het niet. Hij zou ons leven ontnemen.

Toen dacht ik dat we, indien we allen samen die persoon overmeesterden, het kon lukken om zijn plannen te stoppen.

Maar toen ik dit dacht, besefte ik dat het al te laat was. "We zijn al dood", zei ik. De trein kwam aan in het station van mijn woonplaats. Ik dacht mijn vader te zien, die op mij wachtte.

Ik was dood.

Wat verder in mijn droom "bezocht" ik mensen die ik kende. Ik zag hen wel, maar zij mij niet. Soms gebeurde het dat een persoon mijn aanwezigheid voelde. Met anderen kon ik communiceren, maar ze zagen mij niet.

Ik was nog op aarde. Soms werd alles donker en leek het of de (of een) duivel mij probeerde te verleiden. Bijna gebeurde dit, maar op het laatste moment kwam ik weer bij mijn positieven. Hij zei dat ik al straf naakt zou zijn, en hij gaf mij een grote plant, waarmee ik mij net kon bedekken. Het deed mij denken aan het verhaal van Eva (en Adam).

Daarna bevond ik mij weer op aarde, tussen de levenden, die mij niet konden zien. Soms was ik in het licht, toen weer in het donker, toen weer bij mensen die ik kende. Ik wist dat ik naar het licht moest, maar iets hield mij tegen. Wat ik nog weet is dat het helemaal niet raar aanvoelde om dood te zijn. Niet beangstigend. Op het einde van mijn droom was ik in een soort tunnel, of eerder een soort diepe gemetste put, met stenen wanden. Het licht was bovenaan en ik werd naar boven gezogen. Toen werd ik wakker, het was toen 9 uur.

Weet iemand wat deze droom betekent? Ik vraag mij af of het wil zeggen of ik daadwerkelijk doodga of niet... Het rare is dat ik er niet bang voor ben, maar het wel graag zou weten om mij voor te bereiden.