Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vergiftigd water/vergaan van de wereld

esmeemooren
10 jaar geleden

Vannacht heb ik een hele vreemde droom gehad over een grote wereldramp met water als hoofdrol.

In het begin was alles nog normaal; ik ging naar school toe en praatte met mensen die ik kende. Er was niks anders en het was realistisch. Wat er daarna precies gebeurde weet ik niet meer, maar ik zag via het nieuws dat er iemand (onbekend persoon) ergens op de wereld een belangrijke waterleiding kapot had gemaakt en er iets in had gegooid. Het was een virus dat zich snel door al het water verspreidde en het was giftig voor iedereen. Omdat het zich zo snel verspreidde door het water, was vrijwel al het water snel giftig en was er niks meer om te drinken. Er waren wel wat plekken waar water apart opgeslagen lag (bijvoorbeeld bij fabrieken) maar dat was maar weinig. Er kwam ruzie om en de mensen waarvan het water was gingen het verkopen voor veel geld. Door het virus smolt ook al het ijs op aarde. De noord- en zuidpool waren binnen no-time weg en dat zorgde voor een plotselinge verhoogde zeespiegel waar niemand op voorbereid was. Als je het water aanraakte ging je na een aantal uur dood omdat je het virus had aangeraakt. Door de gestegen zeespiegel braken de dijken door in Nederland en gingen alle mensen die zich in dat gebied nog bevonden direct dood; door het virus of omdat ze direct verdronken. Ik woon zelf in Limburg dus hier was het iets veiliger. Wel was de Maas ook een stuk hoger en dat water was ook vergiftigd.

Iedereen wist dat iedereen uiteindelijk dood zou gaan, of dat nou door het virus was of doordat er geen drinken meer was om ons in leven te houden. Alles was zeer chaotisch en de regering had besloten dat iedereen thuis moest blijven, maar daar trokken de meeste mensen zich niks van aan. Ik ook niet. Ik was iedereen kwijt en omdat ik toch al wist dat ik dood zou gaan, ging ik op zoek naar mensen die ik kende, om nog vaarwel te kunnen zeggen. Uiteindelijk vond ik ook wat andere mensen. Ik was ook op zoek naar iemand die veel voor me betekent, ik noem haar voor nu even X. Ik was al lang onderweg en ging bij mijn school naar binnen. Daar vond ik X. Ze lag er gek bij en ik rende naar haar toe. Ze was overleden en ik probeerde nog wat om X te redden, maar toen realiseerde ik me dat het al te laat was. Ik voelde me verschrikkelijk dat X daar alleen was gestorven en dat ik nooit afscheid van haar heb kunnen nemen.

Ik heb opgezocht wat het betekent om te dromen over een wereldramp en wat water in een droom betekent. Een ramp betekent blijkbaar dat je bang bent om iets wat veel voor je betekent kwijt te raken, wat in mijn droom naar voren komt met het verliezen van X. Het dromen over water kan verschillende betekenissen hebben, maar bij mij neem ik de betekenis van vies/troebel water aan, omdat het water in mijn droom vergiftigd was. Het betekent dat er veel negatieve emoties in mijn leven zijn. Eigenlijk kloppen die twee dingen samen wel. Ik was heel blij toen ik wakker werd en me realiseerde dat het maar een droom was, want het voelde zo echt. Ik vind het alleen lastig om het beeld van X te vergeten, ik zie het steeds voor me.