Hallo,
Ik kijk vaak op deze site om kenmerken uit mijn dromen te kunnen interpreteren, maar ik heb net zo'n aparte droom gehad die ik moeilijk kan verklaren aan de hand van de eenvoudige omschrijvingen van de symbolen.. Hopelijk kan iemand hier mij wat meer vertellen. Dit was mijn droom:
Eerst ben ik al een tijdje samen met 'mijn' hond, bruin zwart heel groot maar heel vriendelijk en een beetje lomp. (mijn echte hond is wit en kleiner). Hier loop ik eerst binnen bebouwde kom en vervolgens in eens ergens langs een soort zeg maar dijk landschap waar ook een paar vrienden zijn en waar ik oude bekenden voorbij zie joggen. Er liggen ineens wat sneeuw resten en we gooien sneeuwballen naar elkaar. (niemand wordt geraakt)
Vervolgens loop ik ineens met een slang in mijn handen, welke blijkbaar van mij is zeg maar als huisdier, ik loop langs een meertje (nog steeds in het dijklandschap) en zie ineens een slang in het water (hij was wit met een streep aan beide zijkanten de streep was blauw of zwart) Mijn slang wil bij de andere slang kijken dus ik laat hem voorzichtig erbij maar hou hem wel vast, vervolgens pakt de witte slang mijn slang in zijn bek. (de op van mijn slang zat er helemaal in de witte slang was veel groter) ik weet de slang eruit te trekken en te bevrijden. Ik loop verder en ineens loop ik met een zwangere rat in mijn handen. Deze voelde niet als mijn huisdier maar wel als vriendelijk. Ik ben ineens druk met iets te regelen (ofzo) in ieder geval kom ik vervolgens gehaast terug en heeft mijn zus per ongeluk de rat laten opeten door de witte waterslang. Ik vond dit jammer maar werd niet boos op mijn zus. Owja vlak voor dat de rat werd opgegeten ging die bijna bevallen, dit zag er raar uit de rat ging open aan de achterkant en ik zag een combi van poepjes met wat anders (kleintjes?) er tussen door, maar die kwamen er dus nog niet helemaal uit.
Hopelijk is het een beetje te volgen maar het was een vreemde droom. Mijn gevoel tijdens deze droom was de hele tijd gemoedelijk, tot op het einde toen ik iets aan het regelen was toen was ik ietwat gestrest/opgejaagd gevoel.
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Groet, Alex