Ik heb de laatste drie weken veel sterke dromen die ik me relatief goed kan herinneren. Vannacht had ik er weer een, maar ik kan hem niet zo goed los laten.
Ik droomde dat ik afreisde naar een flatgebouw waar ik in de droom woonde met mijn vriend (die momenteel voor vijf maanden in Curaçao stage loopt). In het appartement hebben we een normale avond, kijken we een film en gaan we slapen. Slapen is een terugkerend onderwerp in veel van mijn dromen.
De volgende ochtend word ik wakker en loop ik de logeerkamer in, die zonovergoten is en lijkt op het oude logeerkamertje bij mijn oma thuis. In de kamer ligt een klein katje op de grond en op een tafel ligt een muisje naast een hoed. Ik loop naar het muisje en terwijl ik hem oppak is de naam Bruno meteen met het beestje gelinkt, ookal droom ik niet over verdere specificaties. Het hoofdje blijft achter op het tafeltje. Er ligt bloed omheen, iets wat ik niet eerder opmerkte. Ik laat de muis vallen van schrik en kijk naar het katje, waarna ik me realiseer dat die net zoals de muis onthoofd is.
Hierna werd ik vol ongeloof en walging wakker. De droom heb ik vandaag al met verschillende mensen in mijn omgeving gedeeld maar er knaagt iets aan me. Heeft iemand suggesties over de betekenis? Onthoofde dieren zijn helaas net te specifiek voor de standaard droom symbolen.