Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

tunnel-vermist-meerdere nachten

rinrin
9 jaar geleden

Dit is nu de tweede nacht na elkaar dat ik dezelfde creepy droom heb en begrijp er niets van.
Ik sta buiten. Lijk... in the middle of nowhere. En ik leid mensen in een gebouw en in een tunnel. En al die mensen zijn vanaf dat ze er binnen gaan vermist... niet meer op de wereld.
ik word wakker. Ga even naar het toilet en iets drinken. Ga terug in bed en ik droom identiek hetzelfde. Ik vind het creepy. Iemand dat me kan zeggen wat dit is...

9 jaar geleden

Toen ik je droom las, dacht ik: Dit kan een lucide droom zijn. Kenmerken van een lucide droom is dat je bewust bent dat je droomt. De droom is vreemd en er zit veel emotie in. Het opvallendste is dat je zelf een beetje de regie hebt over je droom.
Het lijkt alsof je ergens nog niet klaar mee bent. Volgens het droomwoordenboek symboliseert een gebouw je lichaam en je ziel. De mensen, dat is een spiegel voor je van eigenschappen die je graag zou willen hebben, die je je eigen wilt maken. Kennelijk voel je een leegte, die je al zoekend in de massa probeert op te vullen. Als je in je droom door een tunnel gaat, suggereert dit dat je verschillende aspecten van je onbewuste aan het onderzoeken bent. Je staat open voor een geheel nieuw bewustzijn. Aan de andere kant zou deze droom ook kunnen verwijzen naar je beperkte perspectief. Dat de mensen verdwijnen komt, omdat je figuurlijk in je droom iets van ze afneemt.

8 jaar geleden
Beheerder

Zou de tunnel niet op een tunnelblik kunnen wijzen?
Dat houdt in geen andere oplossingen zien (geen zijzicht)
Een tunnel loopt meestal onder water (onbewuste)
Je zou dus "mensen" waar die dan ook voor staan, de mist in leiden?
Via de tunnel verdwijnen ze dus uit je geest in het onbewuste.

IJdele zwevers zouden dit uitleggen als, de "verheven" taak de "verdwaalde" zielen naar het licht te "mogen"leiden.
De rivier of het water is vergelijkbaar met de Styx, of de Lethe, dus twee duiten voor de veerman.