Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Draakje

Cindy.333
8 jaar geleden

Hallo,

Ik had deze morgen zo een vreemde droom dat ik onmiddelijk ben gaan googlen als ik opstond.
Ik was in een kamer, het was nacht en er was een groot raam. Ik keek naar een heldere sterrennacht en opeens waren er veel vallende steren, grote en kleintjes. Het waren er teveel om te wensen. En ik ging naar de andere kamer. Daar was et licht. Ik zag iets als een worm/slang op de muur kruipen. Toen ik dichter keek zag ik dat het een vreemde soort was. In stukjes en ergens in het midden twee kleine bobbeltjes of zo. Ik was was wat verafschuwd, het kroop rond en tot mijn verbazing begon et rond te vliegen. Ik was er bang van. Het groeide uit tot een draakje, een babydraakje.
Wie kan met wat verklaaring geven?
Alvast bedankt!

8 jaar geleden
Beheerder

Vallende sterren zijn kometen en die zijn weer verwant met de vliegende draak.
De draak is een geestelijk symbool bekend als de Nous Serpens.
Een komeet werd in oude tijden als aan bijzonder teken beschouwd.
In China ook als gelukssymbool. Julius Caesar zou ook geboren zijn tijdens een vallende ster.

Al met al een gunstige droom, want vallende sterren zijn wensen of zegeningen.
De slang lijkt zwanger te zijn.
Een slang is ook een fallisch symbool, bewoner van het onbewuste.

Ik denk dat er heel wat ideeën neer regenen.

Een slang werd gezien als de Sapientia (wijsheid)
Natuurlijk ook als occulte inzichten.

Verder is hij verwant met het zenuwstelsel en de Kundalini.

Cindy.333
8 jaar geleden

Dank u voor u reactie.
Eerst wil ik even rechtzetten dat ik geen slang zag en al zeker geen zwangere slang. Het was een klein draakje dat ik eerst aanzag als een slang of eerder een worm omdat ie uit aparte delen leek te bestaan. De twee bultjes ik zag blekken de piep kleine vleugels te zijn. Het was net alsof het draakje nog heel erg jong was. Het was ook echt klein...

8 jaar geleden
Beheerder

Worm en slang zijn identiek, vandaar dat het ook een gevleugelde draak (slang) werd.