Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Batman kon mij niet redden?

Ynd
8 jaar geleden

Ik droomde ooit dat ik een feest had thuis en mijn feest werd verstoord door een reus, dus ik probeerde mezelf te redden door te vluchten uit huis maar de reus kwam me achterna, ik kwam bij het huis van Batman aan maar hij kon me niet redden, toen rende ik verder naar de volgende superheld (weet niet meer welke) maar ook die kon me niet helpen, toen ron ik terug naar mn huis (gek genoeg was mijn feest nog gaande) en de reus stond in mijn achtertuin dus ik liep naar buiten en schreeuwde "Wat wil je van mij!" En de reus zei: je bikini.. Dus ik dacht huh, oke.. Ik rende naar boven naar mijn kamer, pakte mijn bikini en rende weer naar beneden de tuin in, geef de reus mijn bikini en toen werd ik wakker. Dit was wel mijn gekste droom ever, en ik had in het echt niet eens een bikini

8 jaar geleden
Beheerder

De reus als fetisjist wilde blijkbaar een aandenken. (of krijgstrofee)
De reus kun je zien als een soort Goliath of Hercules (met "knuppel").
Een mannelijke invloed die de seksualiteit voorstelt.

Kinderen kunnen weleens iets zien dat hun fantasie prikkelt.
Bijvoorbeeld een naakte man met een opgericht lid.
In hun optiek is dat iets reusachtigs. (onbewust speelt dat soms lang mee)

Daarmee kan wel een primitieve angst ontstaan voor mannen, of de seksualiteit in het bijzonder.
De reus is ook een deel van de onbewuste kant. (beauty and the beast)
Hij is zo groot en overweldigend, maar toch een vrij goede reus, die een stukje vrouwelijkheid wil hebben.
Daarmee is hij dus al tevreden.
Deze reus is meer waard dan Batman lijkt mij.

Waarom een bikini?
De bikini bedekt uitsluitend de erogene zone's en is daarmee een meest intiem pikant kledingstuk.

8 jaar geleden

Dromen over een feest, gaat over ontspanning, het innerlijke geluk, de rust en balans vinden, maar ook jezelf op een creatief en sociaal willen uiten. Maar deze rust wordt ruw verstoord door die reus. Een reus in je droom wijst op een grote strijd tussen jouw en tegenstanders. Je probeert een overweldigend obstakel te passeren. Het zou ook kunnen dat de reus een probleem, persoon of gevoel symboliseert dat je leven domineert. Het kan ook om een minderwaardigheidscomplex gaan. Er is geen superheld die je redden, dat komt omdat je zelf met oplossingen dient te komen. Een bikini is wel een heel klein en bloot kledingstuk. Daarmee kun je je niet bedekken. Is er schaamte in het spel?