Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Regelmatig droom over een jongen

Nina_
8 jaar geleden

Ik droom minimaal 1x per week over een bepaalde jongen waarvan ik al bijna 3 jaar verliefd op ben, iets minder dan 2 jaar geleden wist ik dat hij ook op mij verliefd was. Maar hij en ik zijn beiden toch bang om gekwest te worden en daarom is er nooit wat van gekomen, hij is daarna ook naar een andere klas gegaan en heb hem daarna niet meer gedurft om in contact te komen. Hij heeft nu meer dan een half jaar met mijn ex-best friend.. Sinds dat we niet meer in elkaars klas zitten hebben wij toch altijd oogcontact enzo, maar het is zo raar ik hou echt veel van hem zonder dat ik al meer dan jaar niet meer heb gesproken. Ik kan en wil niet op een ander iemand vallen! En ik droom heel vaak over hem, vaak is het dat we verliefd zijn.. Of gewoon dat hij in beeld is, vannacht vroeg hij mij zelfs om te uiteten en het speelde zich af op de bestemming waar we volgend jaar met school heen gaan. Ik ben benieuwd of mijn dromen iets betekenen voor mij of mijn toekomst?

8 jaar geleden

De droom is een wensdroom. Maar daar kom je niet verder mee. Zolang hij niet naar je toekomt, rest er niets anders om naar hem toe te stappen en te zeggen dat je hem nog steeds leuk vind. Maar ja, dan moet hij wel vrijgezel zijn, want anders heb je er niet veel aan. Een relatie kapot maken is ook geen optie.

8 jaar geleden
Beheerder

Niets is fnuikender dan de anticiperende angst gekwetst te worden.
Het is bijna de invloed van de boze fee.
Als je dacht ooit zonder kwetsuren een relatie te kunnen hebben moet ik je teleurstellen.
Kwetsuren maken nu eenmaal deel uit van het leven en als je die wilt vermijden dan moet je in een torenkamertje blijven wonen.
Waar overigens Doornroosje zich desondanks aan een naald prikte en maar liefst 100 jaar nodig had om uit haar "drama" te ontwaken.
In de realiteit ben je dan een oeroud besje geworden, dat verzuurd is blijven dromen over de prins die haar moet komen redden.

Dus net als Esme, beaam ik dat je er eens op af moet durven stappen. (met wat pleisters op voorraad)

Serenades aan het balkon zijn helaas niet meer van deze tijd.

Als hij iets om je geeft zou hij natuurlijk ook initiatieven kunnen nemen.