Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vleugels

Joanna M.
8 jaar geleden

Ik droom heel vaak en bijna altijd dat ik vlegels heb maar vaak ook gekombinneerd met iets anders
Bv: heb maar 1 been,...
Maar als ik wakker word dan heb ik soms het gevoel dat ik vleugels voel
Heeft iemand dit ook?
Weet iemand wat dit betekend?
Ik heb dit al vrij lang!

8 jaar geleden
Beheerder

Vleugels wijzen op vliegen.
Nu kun je wel willen vliegen van verliefdheid of blijdschap of euforie maar dat is delicaat want de grond onder je voeten is belangrijk.
Vleugels geven misschien aan dat je je vleugels wilt uitslaan?
Vleugels zijn ook geestelijke of spirituele symbolen.
Vleugels kunnen kwetsbaar zijn want de ziel weegt niets.

Maar je kunt er ook te hoog mee willen vliegen net als Icarus.

Sommigen menen dat ze hoog ingewijd zijn als ze vleugels fantaseren.
Maar meestal zijn dat zwevers.

Aangezien je nog aangeeft dat je soms maar een been hebt betekent de droom dat je niet met 2 benen op de grond staat en half in de onbewuste wereld, de andere kant of het spirituele.

In sprookjes, mythen en legenden was de mankepoot, of driekwart poot, of iemand die een been (of oog) miste, iemand die maar half in de werkelijke wereld stond.

Joanna M
8 jaar geleden

Ik heb wel al lang ruzie met mijn vriendinnen
Misschien heeft dit daarmee te maken

8 jaar geleden
Beheerder

Op een been staan is een wankel evenwicht en wijst dus dat je uit je balans bent.
Je standpunt is wankel.
Met vleugels zou je weg willen vliegen (escapisme)
Maar het kan ook inhouden dat het tijd wordt je eigen koers te vliegen.
Soms zijn het conflikten in je leven die maken dat je breekt met de tradities en je avontuur opzoekt.
Dat avontuur is vaak een eenzame tocht. Je moet immers je krachten leren beproeven.

A.noniem
8 jaar geleden

Ik heb het ook wel eens. Bijvoorbeeld na een chaotische dag, vaak. Als je daarna een slokje water drinkt en je ontspant gaat dit gevoel vaak weer weg. x A.noniem