Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dubbel trouble

8 jaar geleden

Hallo allemaal

Een paar nachten terug heb ik een beetje een rare droom gehad over mijn ex, we stonden te praten met elkaar ik had een duidelijke mentor rol in deze droom en stond haar verschillende dingen uit te leggen maar het rare was dat ze zowel naast me als tegen over me stond en ik met beide een gesprek stond te voeren op het school plein waar we elkaar hadden leren kennen... het was vooral heel raar omdat de droom zo lang duurde ik had het gevoel al een half uur met haar te staan praten terwijl een droom meestal maar een paar minuten duurt

Maar nu even terzaken wat betekend het als je twee keer de zelfde persoon op het zelfde moment ziet in je droom

Ps. Er was ook duidelijk verschil in karaktet tussen de twee de een stelde vragen terwijl de ander op de telefoon zat

Alvast bedankt :)

Greetz andy

8 jaar geleden
Beheerder

Denk dat die persoon deels een stukje van jezelf is.
Dat komt voort uit projecties.
In feite sta je een beetje tegen je zelf aan te praten als deelpersoonlijkheid.
De andere sekse is doorgaans je onbewuste wederhelft in een van de vele gedaantes.
Je probeert nu een bemiddelend standpunt in te nemen, maar raakt er toch in betrokken.
Maar dat middelen maakt ook dat je meer objectief naar de relatie kijkt en afstand neemt.
Een deel zul je immers als van jezelf moeten accepteren en een deel hoort bij de ander.
Maar het is beeldvorming en beiden worden gekleurd of ontworpen door jezelf.
Je kunt nu eenmaal nooit zonder een bepaalde bril naar situaties kijken omdat ieder een blinde vlek heeft.

Het is dus een stukje verwerking.
Misschien ratioaliseer je het nu, of ontdoet het van idealisatie?
Het schoolplein is een beeld van levenslessen opdoen.
Zoals vroeger bij de filosofen op de agora hele debatten werden gevoerd.

8 jaar geleden

Mogelijk ben je de relatie met je ex nog niet vergeten. Maar je staat in deze droom wel je mannetje. Hoe is het in het gewone leven? Het kan zijn dat je tijdens de droom, de breuk met je ex, aan het verwerken bent. Een schoolplein is een plek waar je kunt chillen en mensen kunt spreken. Dat je haar dubbel ziet is waarschijnlijk omdat je extra moeite moet doen om te zeggen wat je denkt. Dromen komen vooral voor tijdens de remslaap, en duren doorgaans tussen de 5 en 10 minuten.

8 jaar geleden

Ik zit momenteel in de laatste stappen van het verwerken van die relatie het is nu een jaar geleden en ik ben klaar voor iets nieuws maar vraag me geregeld af hoe het met haar gaat ik ga binnenkort verhuizen en dan kom ik praktisch bij haar om de hoek wonen als ik zie hoe ik ben veranderd in een jaar vraag ik me af hoe zei nu is

Bedankt voor jullie reply :)