Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vliegen en genegeerd worden

tmkira
8 jaar geleden

ik had laatst een droom over dat ik ging vliegen. ik stond op een heuvel met gras en een boom. ik voelde me vrij. ik spreidde mijn armen en onder mijn armen vast zaten bruine veren. vleugels. ik ging vliegen en op een gegevenmoment zag ik iemand die ik ken. ik ging naar beneden en zei hoi, maar hij negeerde me volkomen. ik probeerde nog iets tegen hem te zeggen en schreeuwde zijn naam maar niets werkte. toen gaf ik het op en probeerde ik weer op te stijgen. maar het lukte totaal niet. ik ging naar beneden van een trappetje en probeerde een heuvel ofzo te vinden zodat ik daarvan af kon met een aanloopje zodat het lukte om wel te gaan vliegen. toen ik van het trappetje af was zag ik weer mensen die ik kende. 3 jongens van school die normaal nooit met elkaar om zouden gaan stonden met elkaar te praten. ik zei hey en sloeg een van de jongens op zijn arm (zo begroet ik hem meestal). hij keek me aan en zei "wie ben jij". ik schrok dat hun me ook niet herkende.toen zei een van de drie jongens "herkent niemand jou ook?" (volgensmij klopt die zin niet maar dat is wat hij zei) dus ik zei ja. toen zei ik dat ik moeite had met opstijgen. Hij had ook vleugels en zei "mensen beginnen altijd op hun hakken, maar je moet op je tenen gaan staan dan lukt het beter." toen vlogen we samen weg.

ik heb de laatste tijd wel vaker dromen over dat ik vlieg. ik heb opgezocht wat het betekende, maar ik heb het gevoel dat dromen toch allemaal een speciale betekenis hebben. ook wou ik graag weten of iemand hier weet wat het betekend als mensen je niet herkennen in een droom. want dat was een heel raar gevoel.

8 jaar geleden

Vliegen in je droom duidt op zweverigheid en dagdromen. Op de heuvel kun je de vaste grond (aarden) zien. De boom is solide en het gras zorgt voor een zachte landing. Een natuurlijke bescherming. In de (dag)droom voel jij je als een geweldenaar en heb je hoge ambities met die bruine vleugels. Je dacht met die vleugels populair te zijn, maar de bekende ziet je niet eens staan.
En dan merk je dat het allemaal toch te hoog gegrepen is, want als het moment daar is kun je niet opstijgen. Je loopt echt op je tenen. Zoek je een groepje waar jij je bij wil aansluiten?

8 jaar geleden
Beheerder

Vliegen is een vorm van escapisme of hoogmoed.
Denk aan Icarus.
Wie te hoog vliegt zal vallen.

Op een heuvel meen je boven anderen te staan, maar is het geen vluchtheuvel?

tmkira
8 jaar geleden

ik zoek inderdaad een groepje waar ik me bij aan wil sluiten Esme. nu je dit zo zegt denk ik dat dat was wat deze droom betekende. ik zit in de klas eigenlijk altijd alleen. er is een groepje waar ik heel graag bij wil horen. klinkt echt stom als ik het zo zeg... de jongen die ook kon vliegen hoorde ook bij dat groepje