Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over meisje

justmyluck-
8 jaar geleden

Hallow,

Ik heb vaak de zelfde droom dat ik naar een meisje kijk uit me raam en dat ik me dan helemaal verlieft voel en alles en ze heeft blond haar ze ia super lief ik zie niet echt haar gezicht maar vandaag droomde ik dat ze was verhuist en er niwt wqs en ik keek steeds door het raam naar haar ik probeerde in me droom haar te vinden

Ik ben wel lesbies in echte leven en me relatie is niet super en ben verlieft op een ander in het echte leven

Ik wil graag weten wat deze droom in houd

8 jaar geleden
Beheerder

Het is vaak een beeld van iets dat je innerlijk zoekt.
Daarom ook dat raam dat een soort venster of kader is naar een andere wereld n.m het onbewuste.
Voor mannen denk je dan aan de anima.
Voor een lesbiƫnne geldt dit in feite ook.
Je zoekt een aanvulling en daarmee trek je de innerlijke partner aan.
Het zou een alterego kunnen zijn maar het hangt vooral vanaf hoe je zelf bent.
Zo kunnen er b.v. dominante trekjes aanwezig zijn die door dat lieve meisje worden gecompenseerd.
Bij stellen is soms het rolpatroon heel duidelijk zichtbaar.
De een kan meer manachtige trekjes hebben en de ander meer feminien.
Het meisje kan een zielebeeld zijn.
Vooral dat blonde haar kan daarop wijzen.

Vraag je eens af waarom de engelen meestal blond geschilderd zijn?

justmyluck-
8 jaar geleden

heey, sorry voor late reactie had erg druk en op telefoon kan je niet openen op android moet persee op pc of laptop

maar ik heb niet over na gedacht waarom engelen blond haar hebben, zou fijn zijn als je dat zou kunnen zeggen.

kwa mijn relatie in echte leven ik ga verder met die andere waar ik verlieft op ben en heb verder nog niet gedroomd meer over dat meisje maar is toch wel raar als ik al jaren en dag droom dat ik haar zie achter die raam en dat ik verlieft op haar ben en ik kan geen kant op ze weet niet eens vn mij bestaan, ik droom meestal over een blond meisje waar ik helemaal verlieft op ben en als ik gedumpt heb heb ik die droom net zo goed als dt ik relatie heb of mijn relatie nu goed of slecht is...

overal het algemeen droom ik vrij veel over zoveel dingen als ik op zoek wt is dan heeft meestal te make met mijn innerlijk en hoe ik er mee omga of waar ik aan twijfel en dat soort dingen

ik ben niet zo heel dominant redelijk onderdanig op velen vlakken

maar heel erg bedankt voor reageren helpt wel super :)

8 jaar geleden
Beheerder

Blond met blauwe ogen wordt in de symboliek geassocieerd met hemelse zaken.
Het blond heeft een verbinding met de zon als bewustzijn, goud en vuur.
Het blauw doet denken aan het spirituele, de lucht, het azuur en de hemel.
Bruintinten zijn meer aards gedacht.
Al denk ik niet dat alle engelen blond zijn of blauwe ogen hebben.
Dat zijn antropomorfe voorstellingen.