Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Staan op een walvis

8 jaar geleden

Ik droom de laatste tijd veel en terugkerende onderwerpen zijn een oorlogsboot (marineschip) en een walvis. In mijn laatste droom ging ik van het oorlogsschip af, het lag in de haven vlakbij een strand. Ik ging naar het strand en zag hoe een man op de walvis stond en afgezet werd op het strand. Het volgende moment ging ik naar het strand en stapte op de walvis en deze zwom met mij de grote oceaan op. Ik voelde me goed en vertrouwd.
Wat kan een verklaring zijn voor deze droom?

8 jaar geleden
Beheerder

Het schip en de walvis zijn nauw verwant.
Het is het monster uit de diepten en tegelijk een soort moedersymbool.
Dit gaat over de tocht door het onbewuste.
De walvis lijkt je te dragen als een eiland.
In mythen komt de held voor die opgeslokt wordt door een monster en later weer uitgespuwd en aan land gezet.

Typisch is dat het eerste een oorlogsschip is.
Walvissen zijn uitermate vreedzame dieren want ze kunnen niet eens bijten.
Het zijn immers plankton-eters.

Het is eerder de mens die vijandig staat tegenover deze dieren en hen schiet voor het gewin.
Dus de agressieve, bij voorkeur mannelijke eigenschappen veranderen hier opvallend door contact met de moederlijke walvis.
Dat houdt een verandering in voor je gevoelsleven.

8 jaar geleden

Dank je wel voor je uitleg.
Ik sta op het punt om mijn huidige baan als communicatie-adviseur op te zeggen en mijn hart te volgen en mijn passie te volgen wanneer ik in verbinding ben met mensen als bodyworker (cq lichaamsfluisteraar). Het is wel angstig aangezien ik veel opgeef (vast inkomen, stabiliteit qua huis of zorg kinderen) maar door mijn burn-out voel ik dat het de juiste richting is. Er komt ook een onbekend stuk naar boven op het gebied van Sjamanisme, ik praat soms een rare taal ook droomde ik laatst van een grote adelaar, die een kleine adelaar beschermde om vervolgens boven de walvis te blijven cirkelen.

8 jaar geleden
Beheerder

De adelaar is vaak een symbool van de geest. (Manitou)
Misschien draagt de grote vis je inderdaad. Is ook een Zelfsymbool.
Beter dan een oorlogs- (zuchtige) bodem.