Hallo K.a.,
In je droom vliegen de getallen en geldbedragen door de lucht. Het lijkt meer te gaan om het vliegen dan om de waarde en de betekenis van de cijfers. Althans, dat denk ik, want je noemt nergens om welke getallen het ging. Vliegen breng ik in verband met het element lucht, met de geestkracht, je denkvermogen. Al die cijfers wijzen op rekenen, calculeren, dus ook op je rationele kant. Al met al geeft het het beeld dat je veel in je hoofd bezig bent. Het feit dat je na deze droom niet meer kon slapen, lijkt ook te wijzen op een overactief brein, op malende gedachten.
Tegelijkertijd gaat je droom over geld. Dat wil vaak iets zeggen over de manier waarop je met je energie omgaat. Ik vermoed dat je droom je vertelt dat je kostbare energie laat vervliegen door zaken vooral rationeel te benaderen. Daardoor blijf je ook een toeschouwer in je leven - je kijkt naar dingen die je meemaakt alsof je naar een film kijkt, alsof het niet over jou gaat. Je wordt pas deelnemer aan je leven als je kunt voelen wat alles wat je meemaakt met je doet. Met een overwegend rationele benadering van dingen die je in je leven tegenkomt blokkeer je je gevoelsleven. En dat leidt uiteindelijk tot stress en slapeloosheid.