Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

een witte uil

16 jaar geleden

ik heb toch een mooie maar rare droom gehad.
Het gaat over een witte uil die op mij af komt gevlogen, die mij dan kopjes geeft en likt.
Waarna de uil 3 eieren legt.
Ik vraag aan de uil of hij eiren heeft gelegt en de uil knikt van ja, en de uil staat op en er liggen in het nest 2 kapotten eieren, en 1 heel ei.
Daarna ben ik plotseling in een winkel centrum en kom een vrouw tegen die tegen me gaat praten of dat ze mijn schoonmoeder zou kunnen zijn, maar ik heb geen schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder zegt dat we gelijk weg moeten en dat ik mijn zoontje even snel moet laten om kleden, zodat hij mee kan gaan zwemmen.
ik neem mijn zoontje mee naar huis en kom in een volle kamer met heel veel mensen.
En een man die ik in het echte leven wel leuk vindt,maar niks mee heb,De Man moet mijn man voorstellen.
Ik vertel hem dat ik mijn zoontje snel om moet kleden zodat hij mee kan met zwemmen.
De man zegt tegen mij als mijn moeder je buiten sluit moet je dat tegen haar zeggen hoor, ik zeg tegen hem dat dat niet zo is.
Waarop hij zegt, dan moet je het zelf weten, ik ga niet meer in discussie met jou.
Ik zeg dan zijn naam en vraag of hij wel echt van mij houdt, waarop hij zegt mijn hart heeft voor jou gekozen, en we zoenen,op een groene bank.
mijn kinderen liggen dan te slapen een jongen en een meisje.
Ik loop naar de jongen toe en aai hem over zijn hoofdje.
De jongen heeft blond haar,en het meisje heeft donker haar,
Ik probeer het jongentje, aan te kleden, en zeg dan we gaan nu nog gauw even plassen, maar de wc is over vol met mensen en het jongentje moet zo nodig dat hij zijn plasertje laat zien, en in een blikje plast.
Waarna ik het jongentje heel liefde vol behandel, met de woorden schatje het is niet erg hoor,maama is bij je.
Dan ben ik op eens in de stad aan het winkelen en kom een vrouw tegen,
Waar ik tegen zeg dat deze winkel wel erg duur is( een kunstwinkel) de vrouw bedankt me! en pakt mijn hand vast en begint te lopen,de vrouw brengt me op mijn werk.
Ik stap in een soort koets,met allemaal zitbankjes, die ineens in een zembad zijn met aan de zij kant toeschouwers, die het erg mooi vinden.
De koets gaat onder water op de golven, en er springen dolfijnen boven het water uit en raken mij 2 of 3 keer met hun vin.
De bestuurder van de koets zegt tegen mij hoe vaker de vin je raakt des te beter wordt het.
En dan wordt ik plotseling wakker.

Deze droom is erg mooi maar zo raar.
Ik weet niet wat het betekend ???????

16 jaar geleden

Hai Narjam,

Een uil staat symbool voor wijsheid, inzicht en deugdzaamheid. De uil is daarentegen ook synoniem voor de duisternis en de dood.

Gebroken eieren duiden erop dat je wellicht veel tegenslagen e pecht zult meemaken. Deze droom is een indicatie hoe breekbaar en fragiel je leven op het moment is. Je kan je erg kwetsbaar voelen.

Een koets...
dromen over deze ouderwetse wijze van transport suggereert dat je manier van denken misschien enigszins ouderwets en gedateerd is. De koets is daarentegen tevens een symbool van macht en status.

Als je droomt dat je onderwater bent, suggereert dit dat je volledig bent ondergedoken in je eigen gevoelens. Je dwingt jezelf om met lastige emotionele kwesties om te gaan.

Wanneer je zelf aangeraakt wordt in je droom, vertegenwoordigt dit je hechtheid en/of relatie met een bepaald persoon. Het zou ook kunnen betekenen dat je een goede connectie hebt met een aspect van jezelf. Je zou je ook emotioneel en gevoelig kunnen voelen.

Dolfijnen in je droom symboliseren spirituele begeleiding, je intelligentie, mentale eigenschappen en emotioneel vertrouwen. Ontdek het potentieel van je geest en je zul vooruit komen in het leven. Deze droom kan tevens betekenen dat er een soort lijntje is tussen de bewuste- en onderbewuste kant van jezelf. Dolfijnen vertegenwoordigen je bereidheid (en kunde) om je emoties te ontdekken. Een goede balans van verstand en gevoel.

Poeh...veel verschillende betekenissen,heb je het op het moment erg zwaar?is er een grote verandering gekomen in je leven?Heb je zelf kinderen?

Groetjes Fatje! (Je kan ook privé berichtje sturen hoor)

1 keer bewerkt. De laatste keer was 16 jaar geleden door Fatje.

keet
15 jaar geleden

Ik heb onlangs gedroomd van een grote prachtige witte uil die mij recht aan keek terwijl hij hoog aan een fel blauwe lucht zweefde, en dan in een flits erna waren er zes kleinere, maar dezelfde prachtige witte uilen die verdwenen aan de horizon. Daarna werd ik wakker, wat zich hiervoor heeft afgespeeld herinner ik mij ook niet. Heeft iemand een idee wat dit betekent? Ik kan het beeld van vooral de grote uil ook niet loslaten...

Marjolein
15 jaar geleden

Ik had vandaag een droom over 3 uilen die rond mijn huis stonden opgesteld. (het was nacht en ik kwam terug van een raar feestje) Één daarvan dicht bij de deur. Om één of andere reden wist ik dat ze me zouden aanvallen als ik de deur van mijn huis probeerde open te maken! Ik belde daarom mijn moeder om de deur open te doen, maar die mompelde alleen wat, alsof ze in haar slaap de telefoon op nam. Ik keek in paniek achterom omdat ik de buurman hoorde die wat in de achterbak van zijn auto deed, maar het bleek een hele eng vent te zijn. Toen ik weer naar mijn huis keek, bleken de uilen te zijn verdwenen en toen ik de klink van de deur aanraakte werd ik wakker!
Ik heb overigens de echt maar één uil goed bekeken, want die zat dicht bij. Ik weet wel dat ik enorm geschrokken ben van hoe groot hij was en ik kan die grote ogen nog voor me zien! Ik kon alleen niet zien welke kleur de uil had.. Heel raar en het zit me al de hele dag dwars en er zit een raar angstgevoel in mijn buik..

Bonny
15 jaar geleden

Hallo,

Ik hoor hier eigenlijk niet zo tussen geloof ik, want ik heb niet gedroomd over een witte uil. maar er 1 gezien van dichtbij.
En op de een of andere manier lijkt het of er een reden is, dat ik hem of haar heb moeten zien.
Werd er emotioneel van en even van de wereld leek het! het was al donker, zo rond kwart over 9 in de avond toen ik terug fietste van mijn werk.
Ik ben eigenlijk niet zo van de spirituele dingetjes, of dieren,dingen zien met een betekenis. Maar nu heb ik heeel sterk het gevoel dat dit een betekenis van iets moest zijn! het heeft me de afgelopen anderhalve week aan het denken gezet.
de uil blijft maar bij me. Heel vreemd! ik hoop dat iemand mij misschien iets hierover kan vertellen.
dit klinkt misschien allemaal een beetje warrig, maar dat is het voor mij ook.
Het diertje vloog een stuk langs me mee, ik schrok ervan, en ik kon hem erg lang bekijken, waarna hij langzaam wegdook in het bos..

Het houdt me erg bezig, zo vreemd!
Groetjes Bonny

Marcella
15 jaar geleden

Beste Bonny,

Ik kwam je bericht tegen op deze website (waar ik ook niet helemaal thuis hoor denk ik...) omdat ik afgelopen vrijdag dezelfde ervaring had met een witte uil. Ik woon in Frankrijk en een witte uil is de vaste bewoner van onze duiventoren. Ik reed van een avondje uit terug naar huis. Niet ver van mijn huis zag ik plotseling iets voor mijn auto op de weg zitten. Ik stopte en stapte uit. De witte uil zat met zijn rug naar me toe en keek om. Het klinkt gek maar zijn gezichtje deed mij denken aan een klein jongetje (?) Toen ik dichterbij kwam hinkelde hij half fladderend van me weg. Ik kreeg het idee dat hij gewond was. Nogmaals probeerde ik dichterbij te komen en er schoot door me heen dat ik hem moest helpen. Hij bleef me steeds strak aankijken en vloog vervolgens weg. Zijn verschijning laat ook mij niet los en ik heb het gevoel dat hij mij iets probeerde te vertellen. Wie weet meer over witte uilen en kan mij een hint geven?

A bientôt,
Marcella

bonny
15 jaar geleden

Hoi marcella!

Eigenaardig dit zeg!
Jij hebt dus ook het idee dat er een betekenis achter deze 'ontmoeting' zit...
Maar dit verhaal van jou is net even iets mysterieuzer.. alsof dat beestje wilde en er op wachtte totdat jij hem aankeek.

Ik blijf zoeken naar wat hier achter zou kunnen zitten, De uil zit regelmatig in mijn hoofd, en ineens vind ik het een erg interessante en mooi diertje.

Mocht jij ( u klinkt wel erg afstandelijk , sorry ) meer weten, laat het mij maar weten!

Ik zal regelmatig een kijkje nemen hierzo.
Succes! groetjes

Michelle
15 jaar geleden

Hoi.
afgelopen droomde ik dat ik buiten was met meerdere mensen, was een mooie heldere dag, en mijn aandacht werd getrokken door
een groep vliegende witte uilen met mooie roze koppies. echt prachtig vond ik ze. nu ben ik erg nieuwschierig wat dit zou kunnen betekenen :)

s. lont
15 jaar geleden

Ik had ook een droom over een witte uil, hij was best groot en had een hele dikke pak met veren. Ik mocht hem aaien, en dat vond ik erg apart het was een lief beest.
Deze droom houdt mij ook erg bezig. Wat zou deze droom betekenen?

Andi
15 jaar geleden

http://www.youtube.com/watch?v=VW7gFu0cAFU

&

http://www.youtube.com/watch?v=vVRHOhLP-aA

zo'n uil?? :O

Laulau
15 jaar geleden

Als het zo'n uil is, is het een kerkuil. Misschien geeft dat een extra betekenis ofzo?

narin
10 jaar geleden

hallo

ik heb gedroomd over een witte uil het zag er heel mooi uit en hij stond in onze tuin ik was heel verbaasd en kijk om mij heen maar bleek dat niemand anders hem zag daarna werd ik wakker maar ik was te moe en sliep verder na paar minuutjes voordat ik het wist droomde ik weer over deze witte uil maar dit keer kwam hij naar mij toe gevlogen ik was blij en verbaasd tegelijkertijd ik zwaaide ernaar en toen zat hij weer op het zelfde plaats waar ik eerst over droomde vervolgens werd ik weer wakker en had een sterk gevoel over dat er iets mee gezegd werd dit is de eerste keer dat ik over een dier droom

berta
8 jaar geleden

Hallo

Een tijdje geleden heb ik een vreemde droom gehad en het blijft door mijjn hoofd spoken. Ik zat op een boot en het was aan het varen. Het water was zeer woelig en troebel en er waren veel golven. Maar dan werd het water rustig en helder. Het water voer me naar een oever waar een indiaan met rode pluimen in zijn haren zat en 3 uilen naast hem.
Hij zat onder een boom, en de boom zijn wortels waren precies stevig geaard en de wortels gingen ook voor een klein gedeelte in het water.
Alleszins, de indiaan sprak tegen me maar er kwam geen geluid uit.Dan keek ik naar de uilen en ze waren met 3 en het ging van groot naar klein. Ze keken me aan. De kleinste was een witte uil en als k het aankeek werd het precies bang en begon ze ter plaatste met haar vleugels wapperen.

Wat betekent het volgens u?

Groetjes,

Berta

8 jaar geleden
Beheerder

De indiaan is een man uit de wildernis en dus een antipode voor het bewustzijn.
Hij leeft dus in de natuur met al zijn instincten en wijsheden.
Deze man is bijzonder, vanwege zijn rode veren, het is een medicijnman. (goeroe)
Het lijkt mij een uitzonderlijk mooi symbool met beelden van wijsheid.
De uil is immers een nachtdier, dat in het duister kan zien en dus ook in het onbewuste.
De witte uil in het bijzondere is zo speciaal, omdat hij de geest vertegenwoordigt.

De drie stadia wijzen op ontwikkelingsfasen.
De uilen doorzien dus ook jou.

De man is goed geaard, wat je in de wildernis ook dient te zijn, want wie niet oplet loopt in 100 gevaren.
De boom/ levensboom/ totempaal/ stamboom/ boom van wijsheid, waarmee je naar de hemel of geest klimt, verbindt het water met de kruin en zuigt de krachten van de natuur in zich op.
De boom is natuurlijk ook een beeld van het lichaam. De kruin beeldt de geestelijke staat of de hersens uit. (De mystiek/ filosofische boom).

De rode veren zijn zo bijzonder, omdat rood een geestelijke kleur is voor sjamanen.
Vaak verven zij zich rood/ hun haar/ of hun gezicht/ hun hele lichaam. (inwijding)
Rood is bloed en heeft ook alles te maken met de ziel en het leven of de dood.
Het is een magische substantie beladen met mana.
Roodharigen waren altijd omgeven met mythen en werden in de oudheid vaak aanbeden of gevreesd vanwege hun krachten. Kwam ook door hun pigmentgebrek en witte geestachtige huid (Keltisch).
Omdat ze soms het tweede gezicht hadden werden ze opgeleid als druïden of priesters.

De sjamaan is altijd een eenling.

Uilen (of vogels) komen in de mythen, religies en kunsten vaak voor als inspirerende geesten.
Verder is de uil een nuttig dier dat muizen of ongedierte opruimt en dus het kwaad bestrijdt.

De Uil is bekend als mediterend/ beschouwend en rustig, daarom ook een symbool van bezinning en filosofische wijsheid.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Deze discussie is gesloten.