Nou weer een droom die ook zo vreemd was.. (ik onthoud er enorm veel)
De droom:
Ik loop over straat.. en het is een mooie dag, ik had net afscheid genomen van een man in een park.. En we glimlachten naar elkaar.
Toen ik verder liep kwam ik op een stoep terecht midden in de stad.. ik liep door, en keek naar mijn hand. Er liep een klein meisje aan mijn hand.
Ik denk net 4, ze was heel lichtblond net als ik vroeger.. Ze had twee staartjes in en ietwat armoedige kleertjes..
Toen bekeek ik mezelf (het beeld wisselde deze keer in mijn droom van eigen positie naar buiten mijn eigen lichaam) en ik had bruin haar en blauwe ogen, opzich niet vreemd.. dat is ongeveer wat ik nu heb. Ik was slanker en veel ouder (ik ben nu 15), daar was ik begin 30 denk ik zo..
Ik tilde het meisje op, en ik kreeg in die droom herinneringen. De vader had me verlaten en ik moest het meisje alleen opvoeden.
Ik had vaag iets van problemen met de kinderbescherming en jeugdzorg. Al had ik het kindje nooit geslagen of iets anders aangedaan.
Ik was duidelijk op de vlucht, want ik had een douche nodig.. k voelde me vies, waarschijnlijk waren we op doortocht want ik had zover ik weet in de droom geen huis. Toen kwam ik bij een treinstation uit, een heel oude.. alles werd in geel-tinten.. En op een gegeven moment was het meisje weg.
Ik was opeens jonger dan ik nu ben, 11 ongeveer. En een paar meiden liepen naast me ze riepen dat we moesten rennen wilden we de trein halen.
Ik had enorme koffers bij me. Ik kon ze moeilijk houden en moest telkens stoppen, en we bleven maar naar het eind van het perron rennen.
De trein kwam langzaam voorbij tuffen..
Op een gegeven moment stond ik aan het eind van het perron, en de meisjes hadden me in de steek gelaten. Ik stond alleen in de brandende zon, en de enige trein die langskwam was een goederentrein.
Ik bedacht me hoe ik ooit thuis kwam.. (ik had andere herinneringen daar opeens, ik kwam van een zomerkamp.)
Toen werd ik wakker.. De droom voelde vreemd aan.
Wat betekende het kleine meisje aan mijn hand, mijn dochtertje zo in de droom?
En het station? wat betekent die plek en het feit dat ik telkens op reis was zonder echt een bestemming?
Verder vraag ik me af waarom die meisjes me opeens in de steek lieten en waarom ik opeens weer jonger was.
Weet iemand wat deze dingen betekenen? Alvast bedankt voor de hulp!! Eva.