Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

onbekende jongen

Boogschuttertje
15 jaar geleden

ik heb nu al twee keer van een jongen gedroomd die ik niet ken en ook nog nooit ben tegengekomen.
mijn eerste droom over deze jongen was twee jaar geleden op vakantie. ik had het toen net uitgemaakt met een jongen uit mijn klas en in mijn droom stond mijn ex dus, langs me. op een afstand stond de onbekende jongen. een paar weken geleden had ik weer een droom over deze onbekende jongen, alleen was het nu mijn vriendje. wat betekent dit? en zou het kunnen zijn dat ik deze jongen ooit een keer ontmoet?

antwoord graag, please!

X

wim van laere
15 jaar geleden

Het hangt van de kwaliteit van de droom af. Was het een droom waarin veel detail aanwezig is ; een droom in kleur, met veel diepgang - een droom die blijft nazinderen en waar je weken nadien nog de details van bijvoorbeeld het gelaat van de jongen naar voren kan halen dan maakt deze droom veel kans om een voorspellende droom te zijn.

Een jaar of acht geleden had ik bij mijn werkgever een overplaatsing naar een andere afdeling in een andere provincie gevraagd. Maanden van tevoren had ik enkele heel duidelijke dromen (in kleur !) van een kasteel; ik zag een kasseiweg die links van het kasteel een bocht beschreef en uiteindelijk onder een gewelfde muur doorliep. Verschillende keren heb ik diezelfde droom gehad - ik wist het kasteel en de weg tot in detail te beschrijven maar ik had het nooit eerder gezien. Ik had er zelfs een tekening van gemaakt. Toen ik maanden later voor de eerste keer naar mijn nieuwe werkplek ging en het laatste stuk van de trein naar het werk te voet moest afleggen kwam ik voorbij - dat kasteel!! Vijf jaar heb ik diezelfde weg gevolgd, ik was er nooit eerder geweest. Sindsdien ben ik ervan overtuigd - heb je een droom die verscheide keren terugkomt en een hoge graad van realiteit heeft dan is de kans groot dat je met een voorspellende droom te maken hebt.