Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over dat de wereld vergaat

helena
15 jaar geleden

hallo mensen,
Mijn dromen gaan de laatste tijd over hele rare dingen. Mijn dromen gaan de laatste tijd vaak over dat het alarm van de eerste maandag van de maand om 12 uur.

Vanacht droomde ik dat ik op het treinstation was, en ook dat alarm afging. We zouden net vertrekken met een gewone geel-met blauwe trein voor een schoolreisje. Iedereen was in paniek. Maar stapte wel in de trein. Op dat moment zag ik een vrouw waar ik een paar jaar eerder in het echte leven verliefd ben op geweest. Toen ik daar eenmaal inzat, met de mensen van mijn klas, zag ik dat mijn vader 2 stoelen achter mij zat, terwijl ik dat contact een paar maanden geleden heb opgezegd. Ik zag hem, maar hij zag mij niet. Later arriveerde we met deze trein ergens, toen zat mijn vader er niet meer in. Toen we arriveerde bij een soort van wissel op het spoor. Ging onze trein van het spoor, dus stond onze trein op een stukje zonder spoor. Toen moesten we wachten op de andere trein die voorbij kwam. We moesten ook bukken, want onze trein werd in een keer een soort van miniatuur. Want anders zouden we een botsing krijgen met die andere trein. Het rare was dat we ineens in zo' zwarte trein zaten van vroeger. Met van die mooie privé coupe's. Mijn docent was er ook, mijn coach van school. Later rende ik ineens door de stad, terwijl iedereen al een schuilplaats had gevonden voor de dreiging die eraan zat te komen.Deze keer was het vuur in mijn droom. Van heel veraf, in de horizon, zag je een grote rode gloed, het alarm ging ook weer af. Ik rende, en rende, maar kon geen goede schuilplaats vinden. En op dat moment stopte mijn droom. Er gebeurd nooit echt iets, dat ik dood ga ofzo. Alleen is er altijd die vreselijke dreiging.

dit was nog maar één droom van de vele rare dromen die ik heb gehad.
Ik zal nog wel een paar op het forum zetten.

ook vaak als ik wakker word ben ik nog moe, omdat ik dan het gevoel heb dat ik niet heb geslapen, maar te hard heb gedroomd.

jo123abc
13 jaar geleden

Ik heb iets soortgelijks gedroomd afgelopen nacht, en het interesseerde me want ik droom normaal niet zo levensecht. Ik droomde dat met anderen op een geluidsdijk stond (zo'n dijk die het geluid weerkaatst wat je vaak bij woonwijken ziet die aan drukke wegen liggen), en er stonden slechts een paar mensen verspreid om me heen, ook op de geluidsdijk, maar ik kende geen van hen. Het was bijna stikdonker, en plotseling begon dat luchtalarm te loeien in mijn droom, en ik vroeg aan iemand of we niet eens ergens naar binnen zouden moeten gaan, maar niemand gaf antwoord, en iedereen inclusief mij bleef daar maar staan, luisterend naar het luchtalarm, nietsdoend. Ik snap de droom totaal niet, en hij was vrij kort, maar hij was zo levensecht.

Ik heb nog nooit eerder zo'n droom gehad.

Dreamkeeper
13 jaar geleden

Helena, jouw droom lijkt mij wel enigzins te verklaren. Er zijn vele berichten dat we in de eindtijd leven en de "wereld vergaat". Op één of andere manier sla je dat in je brein op. Wellicht ben je bezig met religie, waarin een eindtijd wordt geopenbaard o.i.d. Ook de de broeikastheoriën dragen bij aan het idee dat we aan ons einde aan het komen zijn. We leven in een bijzondere tijd, waarin heel veel gebeurt. Velen leven daar langsheen. Jij staat daar bewust of onbewust toch bij stil.
Ik droom ook vaak dat de wereld vergaat. Soms dat God naar de aarde komt en met de mensheid afrekent. Soms krijg ik een heldere blik in het universum en zie ontelbare sterren waartussen ruimteschepen richting onze aarde gaan. Soms zit ik zelf in een ruimteschip weg van alles dat aarde hete.
Vergeet ook niet dat de huidige mensen veel beelden via TV en films krijgen ingeprent. Onze biocomputer slaat dat volgens mij toch ergens op. In een droom zou het maar goed kunnen dat die beelden worden gemixt en tot een droom gesmeed.
Dromen zeggen volgens mij altijd iets over jezelf.