Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Chernobyl, zombies en een groot oog.

Marc
15 jaar geleden

Halo, ik heb hier dingen die mij laats erg dwars zaten, ik kon er niet omheen.

- Chernobyl

Wat mij veel opvalt is dat ik vaak droom over chernobyl of hoe je het schrijft. Zeker 3 keer per maand en dat al enkele maanden achter elkaar. Ik liep een keer met iemand richting die stad maar de tijd was over en we moesten nodig terug trekken want anders liepen we te veel straling op. Het was een bosachtig gebied, wel anders dan het werkelijke gebied waar chernobyl zich bevind. Er liep een rivier lans en onder aan die rivier waren er militairen een bunker aan het bouwen. Van de week droomde ik dat ik op een mooie boerderij liep. Je kent het wel, een rode boerderij, met witten balken en een grote graan cylo, een americaans type als u mij begrijpt. het was en het was omringt met mooie graan velden en mooie bomen op het erf. Wat me ook opviel is dat je hier ook een rivier had. Niet ver van de boerderij had je de bosrand, iets van 100 meter. Ik liep van de bosrand en de boerderij af. ik volgde een pad, niet gek veel later weer iets van 100 meter draaide ik me om en zag ik de colosale kern centrale van chernobyl boven de bossen utisteken, ik wilde hier een foto van maken omdat ik het een prachtig gezicht vond. Nu vertel ik gelijk even wat kenmerken van mezelf, dat kan ej erbij helpen.

IK ben gek op foto's maken, zeker van hele grote dingen zoals de kern centrale. de centrale trekt mij en ik lees er veel over in bladen enzo. Ik vind dat de zon de mooiste licht inval geeft in de ochtent, wat ik ook mooi vind zijn graanvelden, ik geniet daarvan. Ook ben ik zeer geintereseerd in het leger dus wieweet heeft dit zoalles wel zijn betekenis. Het vreemde is, en ik wist het wel alleen ik heb er nooit zo bij stil gestaan is dat er lang chernobyl ook een rivier loopt, alleen die is niet te vergelijken met de rivier die ik bedoel. Dit zijn meer beekjes en bij chernobyl zelf heb je een grote rivier die erg veel lijkt op 1 van de rivieren in de biesbos.

- Zombies

Laatste tijd droom ik veel over zombies. De afgelope keer liep ik in een bos met een maat. Ik kwam een bus tegen die er zomaar stond, de bus was wel een beetj ebezaaid met blaadjes en een beetje mos en al. Verder was de bus goed in staat. Maar in die bus krieoelde het van de mensen. Opeens gingen de schuifdeuren open en kwamen er allemaal bebloede zombies uit. Ik schoot ze aan stukken met een shotgun maar ik was wel gebeten. Verder kan ik me weinig herinneren wat er nog meer gebeurde maar dit was de laatste droom van de 5 ongeveer. Ik heb deze droom vorige week gehad.

- Oog.

Vannacht droomde ik over 1 groot oog met 1 traan die eruit kwam, precies uit het midden, het geen dat ik er bij dacht was: Hij zal wel huilen omdat de wekker bijna gaat, en ik werd wakker en het was 3 minuten voor tijd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, normaal gesproken weet ik het zelf wel te vinden.

MvG Marc

Marc
15 jaar geleden

attention!

Foempie
15 jaar geleden

Hoi Marc,
Ik weet niet erg veel van dromen...
Maar ik weet dat je vaak gewoon droomt om te verwerken, soms kunnen dat heel banale dingen zijn, die je gewoon zijn bijgebleven. Het lijkt me dat je dat zelf al aanhaalde bij die droom van Chernobyl... Als dat allemaal dingen zijn die je in je dagelijkse leven vaak doet en je op de een of andere manier raken, dan kan 't zijn dat je dat in je droom nog eens verwerkt. Bij die zombies lijkt 't me dat je recent (en dat kan toch zeker een halfjaar terug zijn) een zombiefilm gezien hebt die je verwerkt... En anders vecht je tegen je eigen 'demonen' wat die ook zijn mogen... Moet je zelf over denken. En ondanks dat je dat erg beslist doet, raken ze je nog steeds..
Van 't oog heb ik geen idee ^^ Ik droom zelf soms nog veel absurder en daar vind ik ook nergens verklaringen voor...

Liefs,
Sarah

Johan9999999999
10 jaar geleden

Marc,

ik weet niet op je ergens in gelooft aan de hand van openbaringen een boek uit de bijbel kan worden uitgelegd dat chernobyl een bazuin van een engel was:

''... En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden...''

er komt in de bijbel vaker voor dat iemand een droom heeft die hij niet kan verklaren.
deze droom wordt gegeven door God Daniel aan Nebukadnezar

de zombies zou ik kunnen verklaren dat de meeste mensen leven terwijl ze Gods waarschuwende woord negeren.
God waarschuwt in zijn woord ons dat er dingen staan te gebeuren maar niemand luistert

Een oog dat traant is een reactie van God hierop, hij wil je redden maar je moet naar hem luisteren