Ik heb al enkele jaren dat ik steeds droom over terugkerende elementen, soms is het in een droom alles of andere keren is het apart. Ik herinner me zelden alles uit de droom, maar altijd die elementen blijven hangen. Daarom dat ik nu hulp kwam zoeken om dit voor mezelf te begrijpen.
1. water: vaak droom ik dat ik 'opgesloten' ben in heel diep water (zee/diepzee) en probeer te ontsnappen. Soms is dit door een duikboot of door te zwemmen, maar altijd is er iets engs dat me achterna jaagt (haaien, inktvissen, fantasie-beesten,...). Andere keren dat ik droom over water bevind ik me op een drijvend huis of in steden, waar water altijd een enorm centrale rol inneemt (rivieren); hier val ik dan in of probeer ik langs te ontsnappen. Ik ben zelden alleen in een droom, maar ik kan me die personen nooit herrineren & nemen ook zelden iets gevoelig in.
2. Dat ik naakt of met de borsten bloot moet rondlopen in steden, bussen, treinen, ... en waar altijd mensen zijn. Ik schaam me altijd enorm & heb altijd koud.
3. Dromen dat ik in een 'computerspel' zit, dit zijn vaak enorm enge & bloederige dromen. Ik droom dat ik een computerpersonage ben, die moet ontsnappen. Ik weet dat ik dood mag gaan, want ik kan toch respawnen maar toch ben ik er doodsbang voor.
4. Dromen dat ik sterf (bv zoal hierbovenstaande) of andere dromen, heel variƫrend: ik ben altijd bang voor de pijn in een droom. Ik weet niet of dat dan ik als persoon ben of gewoon de droom zelf.
5. Een droom die nog maar 1keer was, maar me zeer sterk aangreep: Ik werd achtervolgd door mijn mama & tante omdat ze me wouden opensnijden & opzetten. Dit was de hele droom lang zo; Deze droom heeft me hele dag enorm aangegrepen.
6. Ik droom heel vaak over paarden. Dat ik erop rij of dat ik ze moet beschermen of zoeken. Vaak 'verdwijnen' ze ook & ben ik compleet in paniek omdat ik ze verloren ben. Of ik vlucht erop weg & zowel ik als het paard worden dan gevangengenomen.
7. Heel veel dromen spelen zich af op mijn lagere school, vaak zijn dit heel lugubere of bijna horrordromen waar dood & bloed enorm vaak voortkomt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze punten uit te leggen, want ze zitten me enorm dwars. Dank op voorhand!