Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ik herkende m'n ouders niet.

koekje
14 jaar geleden

Toen ik vanochtend wakker werd, werd ik huilend wakker. Ik heb toen meteen m'n droom opgeschreven, ik denk dat er wel iets achter zit.

Dit was mijn droom:

Ik was ergens onderwater. Het leek op een kroeg, maar wel een gezellige, met ook een podium en een bandje dat er ging optreden. Ik was nog heel klein, ik denk 2/3 jaar. Ik ging naar m'n moeder toe, die was ergens in een speciale kamer, ze was aan het bellen en kon me even geen aandacht geven. Op dat moment zag mijn moeder eruit als een inktvis. Verdrietig ging ik weer weg, ik ging m'n haar laten knippen door een krab of kreeft ofzo. (m'n haar was vroeger heel erg lang en ik heb het in de 1e klas laten afknippen omdat de kinderen uit m'n klas het niet mooi vonden.) Toen m'n haar eenmaal geknipt was, was het nog steeds een beetje lang, en het zag er een stuk mooier uit. Terwijl ik bezig was met mijn haar borstelen ging het licht uit en de spotlicht begon op 1 bepaalde man te schijnen. De man had een gitaar vast en begon wat te zingen. Hij kwam heel bekend voor, en toch had ik geen idee wie hij was. Ik wou opzoek gaan naar mijn moeder om te vragen of zij het wist, en de man keek me aan en zag hoe m'n haar zat. Hij zag ook dat ik opzoek was naar m'n moeder. Hij tilde me op en ging verder met zingen. Ik vond het heel vreemd wat hij allemaal deed, maar moest er wel om lachen. Toen kwam er een vrouw naar het podium toegelopen, dat was blijkbaar m'n moeder. Ik herkende haar niet omdat ze eruit zag als mens en niet als inktvis. Ze had alle aandacht voor me en was heel lief. En de man bleek uiteindelijk m'n vader te zijn.

Iemand enig idee?