Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Rare Dromen

Martin
14 jaar geleden

Hallo,

Gisteren droomde ik dat ik op een verre bestemming was met mijn moeder en zus.
We waren in een ver land, we liepen de stad in en konden niet terug naar het vliegveld, omdat we de bus hadden gemist of omdat die niet reed.
Dus liepen we door de straten terug naar huis.
Langs de huizen zaten alle mensen op banken voor hun huis en keken ze ons allemaal aan.
Na een eindje daar gelopen te hebben door die straat, voelde ik mij al niet op mijn gemak en hield iedereen een beetje in de gaten.
Na een tijdje stonden er 2 mensen naast een lantaarnpaal, toen ik er langs liep zette 1 van hen een soort grote driehoek tegen mijn keel aan.
Was een driehoek die ik op school een keer had gebruikt bij het tekenen, 60 cm bij 30 cm of zoiets.
Hij zei tegen mij, ik kan je hiermee niet vermoorden maar wel heel erg verwonden.
Ik hield mijn portemonnee in de gaten die ik achterin mijn broekzak had en pakte met mijn handen de grote driehoek af en gooide die naar omstanders, die mij allemaal aankeken.
Toen haalde hij er weer 1 tevoorschijn die ik weggooide en bij de volgende pakte ik de driehoek en zette hem tegen zijn keel aan.
Toen ik daarna aan mijn kontzak voelde was mijn portemonnee weg en werd ik wakker.

Vandaag droomde ik iets heel anders.

Ik zat in een soort film of theaterstuk en speelde daar een zwak persoon die in een rolstoel zat of beter gezegd half lag, een soort Paul de Leeuw die een gestoorde in een rolstoel speelt.
Er kwam toen iemand van de trap af lopen en keek mij aan en voelde ik wat negatief naar mij denken.
Ik keek opzij naar de anderen die bij mij stonden en voelde dat ze dachten laat maar gaan en zag verderop een ouderwetse rode/roze kussen liggen.
Op deze kussen lag een wit driehoekig met rondingen papiertje of linnen onderzettertje op, die ik wel eens vaker had gezien.
Een soort thee onderzettertje van een restaurant.
Ik keek erna zonder gedachten maar wel met een soort concentratie.
De kussen begon rechtstandig +/- 40 cm omhoog te zweven en iedereen keek mij aan van wat gebeurd hier en wat doe je, de persoon die mij met gedachten aankeek die van de trap af liep voelde ik dat die bang werd.
Opeens kwam er een grote windvlaag die ik goed kon voelen en blies het witte papiertje op de kussen weg.
Ik schrok zo van die windvlaag die heel echt voelde dat ik direct klaarwakker was en mijn hoofd nog na suisde.

Ter info.

Ik heb wel vaker gehad dat er dromen uitkwamen, zijn allemaal dingen waar je niets aan hebt zoals:
Droomde over iets dat achter mijn stoel op school zou liggen in een specifiek lokaal, eerst volgende keer lag daar een doos met kalenders van Pamela Anderson op mijn plek.
(Je hebt er niets aan maar kwam wel uit).

Of dat er op het station in het overdekte binnen gedeelte iets stond zodat we er niet konden staan.
Stond er de eerst volgende keer een oliebollenkraam op die plek.

Deze droom was best eng en al weer een paar jaar geleden:

Ik zag op het laatst van de droom een mannen gezicht die ik nog nooit eerder had gezien en voelde mij daar niet prettig bij.
Ik werd zelfs een beetje bang van die man.
Ongeveer 1 of 2 weken later werd ik opgebeld door een uitzendbureau of ik bij die en die wou werken, dus ik zei is goed.
Ik moest naar het station toegaan en werd van daaruit opgehaald door collega's.
Dus ik die ochtend daar heen, ik zag al een auto staan en keek er na en toen zei de bestuurder ben jij de nieuwe collega?
Ik zei ja en stapte achterin bij hem omdat er al iemand naast, wie dat was heb ik niet op gelet.
De bestuurder draaide zich om en stelde hem voor.
Daarna draaide de mede passagier die naast hem zat om en direct dacht ik aan die droom.
Het was dezelfde man als die ik in de droom had gezien.
Hij stelde zich voor en daarna reden we weg.
Tijdens de rit heb ik niets gezegd en zat ik gespannen en te denken over die man.
Wat moet ik doen zo snel mogelijk wegwezen of eruit vluchten of zo.
Maar ja dat kon ook niet want we reden al weg.
Na een paar dagen daar gewerkt te hebben hoorde ik van hem dat hij pas geleden ruzie had gehad met een andere man die uit dezelfde woonplaats als ik kwam.
Hij had sindsdien een hekel aan die mensen uit die woonplaats.
Maar hij zei daarna dat ik een goede jongen was en hij geen hekel aan mij had.

Best vreemd en zeker eng om daar mee in de auto te zitten.

Heb ook nog zelf zweefende dromen gehad.

En een collega vertelde mij een keer, jij lijkt mij het type dat slaapt en weet dat hij slaapt.
Ik dacht hoe weet hij dat nou.
Want ik heb ook dromen gehad waarbij ik wist dat ik droomde en mensen ging vragen hoe ze heten en zeggen dat ik in een droom zit.

Ook nog een droom:

Ik droomde over een oude vrouw die bij ons in de achtertuin op een vaste plek stond en naar beneden keek.
Ik riep mijn zus van kom snel want er staat iemand in onze achtertuin.
Ik keek in mijn droom vanuit mijn slaapkamer tussen de luxaflex door, die ik daar heb hangen, naar beneden de tuin in.
Toen ik omkeek en op mijn zus wachtte keek ik nog een keer en was ze weg.
Toen mijn zus weer weg ging keek ik weer naar beneden en stond ze daar weer op dezelfde plek naar beneden te kijken in de tuin.
Ze keek toen omhoog naar mij.
Ik werd wakker en voelde dat er iemand naast mijn bed stond, ik voelde een soort zwarte gedaante maar kon me niet omdraaien om te kijken.
Toen ik mij omdraaide met een beetje angst zag ik dat er niemand was.
Ik keek toen naar beneden in de achtertuin en zag niets bijzonders.
Een paar uur later werd mijn zus wakker en heb ik deze ervaring verteld.

Ze werd een beetje bang van mijn verhaal en zei dat ze zelf wel eens een zwarte gedaante bij haar in bed heeft zien kruipen.

Dus blijkbaar moet er toch wel iets zijn.

Het is een beetje lang geworden met veel dromen die mij nog altijd bij blijven en de eerste 2 dromen die ik pas heb meegemaakt.
Ik heb de dromen meestal wanneer ik goed uitgerust ben, wanneer ik middagdiensten heb gehad waar ik veel meer slaap dan normaal.

Ik hoop dat jullie mij wat uitleg kunnen geven en anders hoop ik dat jullie leuk leesvoer van mijn dromen hebben gehad.

MVG,

Martin