Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Enge droom, wie kan mij dringend helpen?!

13 jaar geleden

Ik heb net echt een super enge droom gehad! Misschien wel de engste tot nu toe.. En ik vraag me af of het iets betekent ofzo..

Er was een man die mij ergens van beschuldigde en hij gaf mij de doodstraf.
Ik kreeg, samen met nog andere die ook de doodstraf hadden gekregen, een ceremonie voor het gemeentehuis op het marktplein. Er zaten heel veel mensen omheen, onder andere mijn familie. We werden één voor één met een soort touwen over het plein bewogen en dan werd onze naam gezegd. Er was een vrouw van middelbare leeftijd die achter mij kwam en ik pakte haar vast en moest huilen.
Het leek alsof er verder niemand wat om gaf.
Na die ceremonie moest ik naar het gemeentehuis met mijn moeder. Zij had een formulier gekregen waar eigenlijk mijn doodvonnis opstond. Dus wij zoeken waar we heen moesten terwijl ik in grote paniek was en moest huilen en tegen iedereen zei dat ik niet dood wilde en nog een doel had op aarde en dat ik nog zo jong was! Maar niemand hoorde me of wou me horen. Zelfs mijn bazen van het werk die ik tegenkwam in de gang negeerde me. Ze keken me aan en zeiden niets.
Mijn moeder zei: meisje, het moet nu eenmaal, sorry..
Ik moest eigenlijk m'n eigen dood inlopen..
Ook de gang met het bordje crematorium (terwijl ik eigenlijk niet gecremeerd werd).
Toen kwamen we bij een balie met afzetting en detectiepoortjes waar het dan zou gebeuren.. En toen zei ik huilend tegen mijn moeder: wacht ik moet tim nog smsen en zeggen dat ik van hem hou!
En toen werd ik wakker en begon heel hard te huilen..

Secret
13 jaar geleden

De man in je droom die je ergens van beschuldigde staat voor een Rechter.
Immers, kan in een juridische Staat alleen een Rechter beslissen over leven en dood.

Dromen over iemand met zoveel macht wijst vaak naar een Hogere Macht (bv. God).
Nu kan dromen over de dood 2 betekenissen hebben: nieuw leven of een einde.
Ik denk dat deze droom staat voor Nieuw Leven omdat andere mensen om jou heen niet paniekerig waren.

De droom kan het volgende betekenen (omdraaien):
God bepaalt over leven en dood.
In jouw droom werd je veroordeeld tot de dood maar daarmee wordt gezegd dat hij jou het leven geschonken.
Hij bond jou aan jouw familie (touw) en die wandelroute moeten jullie samen afleggen, als teamwork.
In je droom kom je aan bij een crematorium. Iedereen kent de gezegd: ashes to ashes, dust to dust, als men begraven wordt.
En dat terwijl je niet gecremeerd werd, dus daar ligt je antwoord ook niet.
Het kan ook betekenen: uit het niets is men gekomen en in het niets zal men gaan.

Maar als laatste doelstelling wilde je je vriendje bellen.

Door de Rechter twijfel ik over het een spirituele droom is of een aanwijzing:
Optie 1.
Je hebt of krijgt ruzie met je familie over een vriendje.
Als gezin moeten jullie samen een wandelpad afleggen en is het teamwork, zeker als je tiener bent.
Ze zijn het niet altijd eens met jouw keuzes maar men voelt wel altijd de consequenties van je keuzes door intense liefde en samenwerking (touw).
Het kan voelen als het einde als je ouders je soms zeggen dat je weleens iets niet mag doen.
Tim hoort een aanvulling te zijn in je leven en geen obstakel waar men ruzie over maakt.

Of optie 2:
De Spirituele:

God/Rechter bepaalt over leven en dood.
Die detectiepoortjes kunnen aanwijzen dat je eerst gescreened wordt voordat er een besluit valt over hemel en hel.
Vele (en vooral tegenwoordig) mensen geloven niet zo gauw meer in een Ziel maar elke wetenschapper geeft aan dat men een Ziel heeft. Wellicht dat je je daarmee niet zo heel erg mee bezighoudt en geeft de droom aan dat je je keuzes beter moet overwegen omdat er wel een hiernamaals is.
Vergeet niet, je loopt door een Universum en als je naar een andere planeet kijkt, denk je al gauw aan de woorden: outerspace.
Maar jij leeft ook outerspace, dus dat houdt in dat je met diverse natuurelementen te maken hebt, waaronder energievelden en energie.

Zie bv. Zwaartekracht, elektromagnetische velden, magnetische velden... Het zijn allemaal natuurelementen waar jouw lichaam door loopt, waar jouw Ziel doorheen loopt.
Deze velden zijn uiterst positief geladen en bij de geboorte is jouw Ziel ook erg positief geladen.
Alleen maken mensen door de jaren heen soms keuzes, beslissingen die negatief geladen zijn (bv. moord of diefstal).
En hoe meer negatieve emoties/keuzes, hoe meer je uit balans raakt met het Universum en zijn energievelden die uiterst positief geladen zijn. In scheikunde leert men vaak dat +1 positief geladen en +1 positief geladen=2 positief geladen maar wanneer je negatieve keuzes maakt wordt het bv. -1 of -2 of -3.
Je lichaam is een biologische factor maar met je Ziel kun je reizen afleggen. Hou deze zuiver en positief zodat de energie om je heen positief op je lichaam reageert want uiteindelijk kom je in het hiernamaals die detectiepoortjes tegen en dan wordt er scheikundig berekend of het Hemel of Hel wordt.

Nogmaals, geen enkele wetenschapper ontkent het bestaan van een Ziel en scheikundig gezien hebben wij te maken met uiterst hoge energiegehaltes.
Als de droom spiritueel was, dan kan hij betekenen dat het wellicht minder MTV moet worden en meer Ying Yang.