Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

onbekende 'levende' dode vertelt haar verhaal buiten de kist...

Chady
11 jaar geleden

Iemand enig idee? Ik droomde vannacht dat ik op een begrafenis was van een voor mij onbekende jonge vrouw. Het was ergens binnen in een open ruimte maar geen idee waar. De vrouw was uit haar openstaande kist gekomen, ze stond er naast, en vertelde aan wie het horen wou hoe ze gestorven was (daar heb ik zo goed als niks over onthouden), wel weet ik dat ze er vrede mee had dood te zijn en niet terug wou naar het leven. Ze kwam rustig en sereen over en dat verbaasde mij ongelooflijk. Haar kleren (rugzijde) waren doordrenkt met vocht die voor anderen stonk (lijkvocht?) maar ik rook het niet, ik stond gefascineerd naar haar te kijken en te luisteren, doch ving slechts flarden van haar verhaal op doordat ik het zo ongelooflijk vond wat ik daar aanschouwde: een dode die rechtstond en praatte, ik was ongelooflijk verbaasd ! Dezelfde vieze vochtplekken zaten ook op de binnenbekleding van de kist. Ergens in de ruimte waren ook de ouders van de jonge vrouw aanwezig, zij stonden blijkbaar even rustig en sereen te praten met enkele aanwezigen, maar ik heb daar geen helder beeld over. De 'dode' zag er niet angstaanjagend uit maar, hoe eigenaardig het ook overkomt, je zag wel dat het een 'dode' was die praatte. Er waren mensen rond mij, ik weet niet wie, geen bekenden maar toch voelden ze vertrouwd aan, voor zover ik me herinner waren het enkel vrouwen, die me aanraden haar ook iets te vragen, maar ik was te stomverbaasd om te reageren, ik stond daar maar te kijken. De andere vrouwen boezemden mij geen schrik in, het voelde alsof ik in een vertrouwde omgeving zat. Ik voelde me nooit bang of slecht enkel mateloos stomverbaasd... dan was mijn droom over. Heb nog nooit over de dood gedroomd, toch niet dat ik me herinner. Ik voel me minder goed erover nu ik wakker ben dan toen ik hem droomde. Raar...