Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo
Ik vraag me af wat ik hier kom zoeken. Ik ben bijna 40 jarige man, een rationeel en nuchter persoon. Om eerlijk te zijn, ik ben niet zo'n believer van toekomstdromen, esoterische toestanden enzo. Maar het volgende greep me enorm bij de keel de laatste dagen en ik zoek antwoorden of eerder verklaringen. En mss moet ik wel toegeven dat de droom die ik had toch wel iets tg me wil zeggen. Ik zal beginnen bij mn verleden:
I was een 21 jarige student. Een spring-in-veld maar verschrikkelijk onzeker en soms naief. En jah, wat vrouwen betreft, zeeeeeeeeeer onzeker. :) Ik werd op een gegeven moment verliefd, zwaar verliefd op iemand in mn klas. Uiteindelijk had ik de moed gevonden om het haar te vertellen. Zij was positief verrast maar wees mij af omdat er een ander in het spel was. Maar ik weigerde haar antwoord en bleef proberen, tot vervelens toe wat uiteindelijk leidde dat ze me negeerde. Dit negeren kwetste me nog eens extra en het maakte de zaak net erger, ruzie, enzo. Ik bleef proberen om de brokken te lijmen. Maar het ging van kwaad naar erger en de schoolraad besliste om ons te scheiden. (ieder aparte klas). In mn laatste jaar kwam er voor me een bezinningsperiode. Ben op reis gegaan voor een paar maand en kwam innerlijk wat tot rust, maar de gevoelens bleven. Toen ik weer naar school moest besloot ik haar nu ook volledig te negeren (was verdomd moelijk), om mezelf te beschermen. En dit ging op zelfs op het belachelijke af. Haar gewoon niet meer aankijken, niets zeggen.....kinderachtig gedoe zeg maar. Af en toe had ik het gevoel (kan wel verkeerd gevoel zijn) dat ze soms terug contact zocht, maar ik negeerde haar totaal. Zo zijn we ook afgestudeerd, als 2 vreemden, ieder zijn eigen weg volgend. En nee, ik heb nooit geprobeerd om haar es te contacteren via FB of mail, gewoon omdat ik niet de behoefte heb. Ik ben ondertussen verder gegaan met mn leven. Heb leuke vrouwen leren kennen, leuke baan. Als ik nu bedenk wat er toen is gebeurd.......ik schaam me te pletter. Ik durf zelfs dit niet zeggen aan mn vrienden. Soms denk ik: waarom was ik toen niet meer "man"? Waarom kon ik dit niet gewoon accepteren en verder gaan? Waarom moest ik het haar en mezelf zo moeilijk maken?
Goed, bijna 20 jaar verder, krijg ik een droom, compleet out of the blue. Zonder dat ik met die gebeurtenis in mn hoofd zit. De droom gaat als volgt: er is een groot feest. Aanwezigen zijn mijn familie, vrienden maar ook mensen die ooit in mijn leven zijn geweest. In die grote zaal ga ik iedereen verwelkomen. Tussen die aanwezigen is er 1 iemand in een blauwe jurk, die tussen de grote massa opviel. Juist, zij was het. Opeens staat ze voor me en zegt ze 'hallo'. Op dat moment voel ik mij heel vervelend en angstig, ik draai me hoofd onmiddellijk om zonder haar 1 blik te gunnen. En zei tegen haar op een koele onverschillige manier ook 'hallo' en stapte daarna gewoon weg. Ik verberg mij op een kamer omdat zij ook op het feest is en laat mij gedurende heel het feest niet meer zien, omdat ik mij angstig voelde. Daarna komen mn ouders en vroegen me waarom ik niet op het feest was. Ik reageerde dat ik me niet goed voelde.
Het is al een paar dagen dat ik ermee in mijn hoofd zit. Ik probeer te weten wat die droom juist betekent of wil zeggen. Ik verschiet ervan. Het is al zoo lang geleden en opeen droom ik over haar, zonder enige aanwijzing. Enige idee? Vragen of opmerkingen zijn welkom.
Hoi,
Ik denk dat je toch nog steeds in je hoofd bezig bent met haar, zij had waarschijnlijk iets zo speciaals, dat andere vrouwen niet hadden. In je droom is een familiefeest en daar is zij bij, dat stukje is een wens van je, dat zij je geliefde zou zijn dus nu ook bij jou familie hoorde. Maar dan krijgt de droom een andere wending, je voelt weer precies wat je toen voelde, die angst, die onzekerheid, en je bent er nog steeds in je hoofd mee bezig, van wat zal er gebeuren als ik haar weer zou zien? Omdat je haar dus nog niet meer gezien hebt, heb je al in je hoofd dat zij zo koel gaat reageren, dat is dan wat je gevoel zegt. En jou let dan niets anders om ook zo te reageren. Natuurlijk voelde je je daarna niet meer geweldig. Je wens is niet uitgekomen.
Wat voor soort blauw was die jurk van haar? Licht of donkerblauw?
Groetjes
Mm, het soort van blauw is moeilijk te omschrijven. Niet echt donker maar zeker geen lichtblauw. Iets daartussen. Ik denk eerder gezegd, moest ik haar terug zien, zou ik idd heel koel reageren. Misschien wel omdat ik me schaam om wat er juist allemaal is gebeurd. Zelfs na al die jaren. Als ik daar nu ff aan terugdenk, is zij mss wel de enigste persoon waar ik echt angst van heb. De kans dat ik haar terug zie is echt wel nihil, en dat is mss het beste. Goh, die droom heeft mij echt van mijn stuk gebracht. Ik ben best wel zeker in omgang met mensen en ken geen faalangst en ben zeker van mezelf. Maar als ik haar moest terugzien.....een heel ander verhaal dus. :).