Ik heb al een lange tijd heel vaak last van een heel gek verschijnsel tijdens mijn droom..of eigenlijk is het gekke verschijnsel de droom zelf. Ik voel voor dat ik ga slapen al aan of ik zo'n droom ga krijgen en dat is echt geen fijn gevoel en ik kan het ook niet tegenhouden, want als ik eenmaal voel dat ik zo'n droom krijg dan krijg ik hem zoiezo. Dan probeer ik meestal het slapen zo lang mogelijk uit te stellen zodat ik het vergeet, maar het gevoel blijft gewoon en het is echt een 'kut' gevoel om het maar eerlijk te zeggen.
Nu willen jullie natuurlijk weten wat voor een rare droom ik nou eigenlijk bedoel. Nou, als ik dus op dat moment tóch in slaap val, dan is er meteen een hele enge sfeer. Ik voel me dan echt 100% niet op m'n gemak en het is heel donker. Wat er precies allemaal gebeurd kan ik niet zo goed herinneren, maar wat ik wel weet is dat er 1 man, een hele enge man, die ik niet kan zien soms maar wel hoor, die komt steeds weer terug. Hij zorgt er steeds voor dat ik bang wordt van mijn eigen omgeving. Maar op sommige momenten kom ik er dus achter van 'hé ik droom, ik wil hier nu uit!!' dus dan open ik mijn ogen en ik kan gewoon bewegen. Maar op dat moment als ik dan mijn kamer rond, dan is het gevoel nog niet weg en dan ben ik dus wakker maar die sfeer is er nog steeds. Dus ik voel me niet meer veilig in mijn eigen echte kamer. Maar mijn ogen worden dan ineens dichtgedrukt lijkt we, alsof ik niet wakker 'mag' worden. En elke keer als ik ze weer open en gaan ze met tegenzin dicht en dat is echt super raar!! en ik check ook elke keer van oke ben ik echt echt echt wakker?? en dan ben ik dat ook echt! maar mijn ogen worden steeds weer dichtgedrukt en ik heb het gevoel alsof die droom dat doet. Heel eigenaardig en ontzettend eng. Soms denk ik wel eens van 'wow het zou iets paranormaals kunnen zijn' maarja dat zou ook wel gek zijn. Ik heb het al wel eens tegen mijn ouders verteld, maar die snapten niet wat ik bedoelden en deden of ik gek was. Ik wil graag weten wat dit precies betekent en hoe dit in godsnaam kan?
Ik ben 16/17 jaar