Het is al een paar jaar geleden dat ik een dagje ging helpen met het verhuizen van familie.
Dus dozen met spullen sjouwen totdat het hele huis bijna leeg was.
Het enige wat nog moest gebeuren, was de slaapkamer leeg halen.
Toen het matras aan de beurt was gebeurde er iets geks. Iemand stopte, al in de huiskamer, het tweepersoonsdekbed of matras in een grote plastic vuilniszak, we stonden er bijna allemaal bij, en opeens zag ik hoe een langgerekte zwarte figuur ( het leek wel elastisch, dun, had geen body) zich haastig bij het beddek/matras in de zak voegde. Het kwam er gewoon achteraan..om mee te verhuizen..alsof het er bij hoorde en zich al die tijd verborgen had in de slaapkamer.
Ik schrok van wat ik zag en merkte dat niemand anders het gezien had.
Vervolgens in de auto, op weg naar het nieuwe adres voelde ik een enorme spanning in mijn maaggebied, trillerig, kon niet praten over wat ik had gezien. Dit gevoel bleef, was echt geshockt...
Ik heb later weleens gelezen over de 'shadowman', en ik vraag mij af of dat het was wat ik zag.Het schijnt een slecht voorteken te zijn, iets wat ik toen allemaal niet wist. Ik kon het gewoon niet plaatsen op dat moment.
Ik heb het overigens nog nooit verteld, ook niet aan de anderen die er bij waren. Nog steeds ervaar ik spanning, nu ik dit vertel.
Enige tijd later is namelijk een van de mensen die bij de verhuizing aanwezig was plots verongelukt.