Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

In de lift

miesjebb
10 jaar geleden

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier maar ben benieuws wat jullie van deze droom vinden...
Gr. Mies

Ik ben in een, lijkt mij, een oud fabriekgebouw.

Ik loop naar de lift en voor mij zie ik een man die samen met zijn zoontje en dochtertje (beiden peuterleeftijd) in de lift probeerd te stappen.
Dit gaat niet helemaal goed, hij en zijn zoon kunnen veilig opstappen maar als de dochter wil instappen valt ze bijna naar beneden. De lift gaat al naar beneden.
De lift is overigens en open lift, eigenlijk alleen een plaat waar je op kunt staan. Hij gaat constant omhoog en omlaag.
Net op tijd pak ik het meisje vast en trek haar terug. Ik til haar op. De man slaakt een zucht van opluchting en kijkt me aan.
Hij en zijn zoon gaan eerst naar beneden en komen dan weer terug naar boven.
Als ik, samen met zijn dochter nog op mijn arm, op wil stappen gaat het weer mis...
De man zegt me, mezelf aan een van de balken vast te houden die in de liftschacht hangen. Ik doe dit en het lijkt me geen moeite te kosten om me vast te houden. De man, met zijn zoon op de arm, doen hetzelfde.
Als de liftplaat weer omhoog komt gaan we staan en gaan we eindelijk gewoon naar beneden.
Ondertussen is er liefde gegroeit tussen mij en de man. Ik zie de liefde in zijn ogen en ik voel zoveel liefde voor hem.

Als we beneden zijn loopt hij met z'n zoon even weg. Ik maak me er geen zorgen om.
Samen met zijn dochter nog op m'n arm kijk ik rond in de grote lege hal waar veel mensen rondlopen, ze lijken druk met een verbouwing.
Ik zie van het plafond een witte doek naar beneden hangen, hagelwit.
Door één van de werkmensen word ik naar een tafel geleid waar een prachtige creme kelurige jurk ligt waar op het bovenlijfje aangezet is met mooie kraaltjes en steentjes.
Als ik naar de werkman kijk zie ik een brede glimlach op z'n gezicht.
De man en zijn zoon komen terug en hij gaat op één knie. Gelijk gaat het belletje rinkelen, hij gaat me ten huwelijk vragen!
Hij opent het doosje en daarin zie ik een mooie, simpele ring en inderdaad, hij vraagt me ten huwelijk.
Zonder twijfels te hebben zeg ik volmondig ja. We geven elkaar een flinke zoen