Haha, ik heb mij werkelijk klem gezocht naar een aantal voorwerpen.
Een was een LCD screen voor een camera.
Weken geleden "verdwenen" van de vensterbank.
Kijkend naar David Attenborough over de Gigantosaurus, waarschijnlijk het grootste dier dat ooit geleefd heeft.
Plots kwam het bij mij op, en vraag niet waarom? dat het voorwerp wellicht onder mijn versterker kon zijn geschoven. Hop, dat klopte. Dat zijn echt van die raadsels, waar ik versteld van sta.
Want wat is nu de connectie tussen die twee?
Het onbewust "weet" dit subliminaal, maar laat je intussen wel klem zoeken.
Ook de andere voorwerpen kwamen verrassend tevoorschijn in a moment of sublime bliss.
Soms, als je mind aan het freewheelen is, komen de oplossingen als vanzelf boven drijven, of binnen vallen. Brainstormen is een goede manier om het onbewuste de gelegenheid te geven een hint te produceren. Meer dan eens viel het zomaar uit de hemel.
Maar intussen dankte ik toch de geestjes, die mij al zo vaak geholpen hebben met de meest onwaarschijnlijke toevalligheden en vondsten.
Zo was ik eens een minuscuul brilschroefje kwijtgeraakt.
Wat dacht je, terwijl er bezoek was van een monteur, viel mijn blik op een glinsterend puntje in mijn dikke wollen vloerbedekking. "Toevallig" stond er de zon op. Nieuwsgierig bukte ik en jawel hoor, daar lag het gezochte schroefje.
Nota bene op een oppervlak van 90 M2.
Hoe gering is die kans?
"Nou", zei die man, "U heeft geen bril nodig lijkt mij".
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.